Als gras zo moeilijk voor ons te verteren is, bestaan er ook smakelijker alternatieven?

Ik ben op zoek naar voedingsmiddelen die moeilijk verteerbaar zijn, maar wel eetbaar en het liefst smakelijk.
Ik hoor graag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Koemelk bevat veel vet en het eiwit caseine, dat voor mensen moeilijk verteerbaar is. Daarom kan koemelk allergische reacties veroorzaken, zoals astma, oorpijn, loopneus, darmontsteking, huiduitslag en sloomheid. De marketingkreten: "melk gezond voor elk" en "melk de witte motor" gaan dus zeker niet voor iedereen op. Ons advies is het drinken van melk te minimaliseren en altijd te kiezen voor magere melk. Een goede tip is ook om melk eerst te koken, hierdoor wordt melk makkelijker verteerbaar.

Bronnen:
http://www.healthylives.nl/voeding/wat-is-...

Zwaar verteerbaar is rauwe groenten, rauw vlees, rauwe vis, volkorenproducten en veel vet.

Ik heb wel eens gehoord dat waterlelies moeilijk verteerbaar zijn en daarbij niet eens lekker smaken... Gras laat ik over aan koeien, die kunnen het beter en die maken er melk en vlees van. Niet iedereen verteert alle levensmiddelen op de zelfde manier; voor de een is melk onverteerbaar (bv. Asiaten), voor een ander (veelal met een andere bloedgroep) is melk juist wel goed verteerbaar.

De topper van alle producten die nog heel lang niet verteerd zijn, dat zijn champignons! Die moet je ook eigenlijk heel lang kauwen en zo fijn mogelijk laten worden voor je ze doorslikt. Uien zijn ook zwaarder verteerbaar en paprika ook. Verder kan je eens op mijn link kijken voor een lijst.

Bronnen:
http://www.yoga-ayurveda.be/pdfs-NL/Basis_...

Graan, tarwe, rogge, gerst, haver, rijst en mais zijn grassoorten die door mensen gegeten worden en allemaal nauwelijks te verteren zijn als je ze niet kookt, bakt of op een andere manier bereidt.

Rauwe mais is het moeilijkst, helaas uit eigen ervaring.. Ik was eens ziek, en moest overgeven.. Er kwamen enkele maiskorrels uit die ik anderhalve dag daarvoor gegeten had! Dus zeker 36u later zaten ze nog onverteerd in mijn maag. Dus geen wonder dat ik me niet lekker voelde..

Bonen, granen, rauwkost. Geen alternatieven voor gras (want gras verteren we domweg niet, we zijn geen herkauwers) maar wel zwaar verteerbaar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100