Graag tips om het traditionele ei en tomaat in de pan eens net iets anders te maken(eventeel recept waarbij het een volwaardig eenpansgerecht wordt)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het traditionele ei en tomaat in de pan recept? Ik heb het nog nooit gezien of gegeten..
flyingcrow
12 jaar geleden
gewoon schijfjes tomaat bakken,eitje erbij,peper en zout heel eenvoudig,en lekkerop de boterham.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Traditioneel is het meen ik ei, ui en tomaat. En dan bij voorkeur op z'n Hagenees geloof ik, al kan ik dat niet typen.

Antwoorden (6)

Chorizo, uiten en aardappels erbij doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mama Rita’s gebakken tomaten met eieren.

Een geliefd recept van toen ik een kind was in Italië - een heerlijk, snel gebakken vegetarisch maaltje. Gebruik verse scharreleieren en geef er stokbrood bij om het smakelijke sausje op te deppen.

Klaar in 15 minuten

Porties: 4
2 eetlepels (30 ml) olijfolie extra vierge.
4 rijpe tomaten, in stukjes gesneden.
4 eieren.
zout en versgemalen zwarte peper naar smaak.

Bereidingswijze

Voorbereiding: 5 minuten | Bereiding: 10 minuten

1.Verhit de olie in een koekepan op matig vuur. Voeg de tomaten toe en breng ze in ongeveer 3 tot 5 minuten aan de kook.
2.Breek de eieren boven de koekepan en bak ze met de tomaten mee, zonder de dooier te breken, tot hoe hard je ze maar wilt hebben. Breng op smaak met peper en zout.

Toegevoegd na 55 seconden:
http://allrecipes.nl/recept/4138/mama-rita-s-gebakken-tomaten-met-eieren.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dora was een kind in Italië, de bedenkster van het recept. Wat raar om die tekst over te nemen, alsof Mariejose een kind in Italië was....
Dan zou ik er een tortilla van maken.

Anders mengen met:
ui, paprika, champignos en een blikje tonijn erbij is het ook erg lekker en een scheutje chilisaus erdoorheen. (lekker met rijst)

Recept tortilla
8 eieren
2 uien, gesnipperd
1 tot 2 tenen knoflook uit de knijper (hoeft niet, maar is wel lekker)
1 kilo mooie aardappelen, in dunne plakjes
2 deciliter olijfolie
2 theelepels zout
peper naar smaak

Voorbereiding
Bak de aardappelschijfjes in 1 decilter olijfolie in 20 minuten gaar. Keer ze af en toe. Laat ze uitlekken en bestrooi met 1 theelepel zout. Fruit de uien in nog wat olijfolie zachtjes tot ze goudgeel zijn, doe na één minuut eventueel de knoflook erbij. Laat ze ook uitlekken.
Klop de eieren een beetje op met 1 theelepel zout en wat peper. Schep de aardappelschijfjes en de ui erdoor.

Bereiding
Verhit 1 deciliter olijfolie in een grote anti-aanbakkoekepan. Giet het eimengsel erin en maak de bovenkant voorzichtig plat (even de uitstekende aardappelstukjes terug duwen). Zet het vuur laag. Na 3 minuten komt het enge: de tortilla wordt gekeerd!
Dit doe je door de tortilla uit de koekepan op een groot deksel te laten glijden en vervolgens de koekepan omgekeerd op het deksel te houden. Dan keer je het geheel om en voilà, je tortilla ligt ondersteboven. Laat weer 3 minuten garen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Recept
Omelet met pasta en paddestoelen

Ingrediënten voor 4 personen
200 gram fusille of penne, 2 sjalotjes, 250 gram kastanjechampignons en oesterzwammen, 1
kleine prei, 6 eieren, 1 dl. kookroom of koffiemelk, 1 el. gehakte Italiaanse kruiden, zout,
peper, 3 el. olijfolie, 2 el. geraspte Parmezaanse kaas, 12 kers/cherrytomaatjes

Voorbereiding
Kook de pasta beetgaar en giet deze af. Pel de sjalotjes en snipper ze. Borstel de
paddestoelen en snijd ze in plakjes of reepjes. Verdeel de prei in smalle ringetjes. Roerbak
sjalotjes, paddestoelen en prei 4 minuten in de helft van de olie en laat het iets afkoelen. Klop
de eieren los met de kookroom, Italiaanse kruiden, zout en peper.
Bereidingswijze
Schep de pasta en het paddestoelenmengsel door de eieren. Verhit de rest van de olie in een
ruime koekenpan. Giet het eimengsel erin en bak in 5-6 minuten op halve stand een omelet.
Keer de omelet halverwege met behulp van een deksel. Strooi de kaas erover en garneer met
halve tomaatjes.
Serveertips
Serveer het gerecht in punten gesneden met een groene salade.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fruit 1 gesnipperde ui aan, voeg er partjes/plakjes champignons aan toe en laat even wat bakken. Doe er dan halve trostomaatjes of plakjes tomaat bij en als laatste doe je er geklutste eieren bij. Verkruimel er 1 bouillonblokje bij en maal er verse peper over.
Als alles gaar is haal je de pan van het vuur en bestrooi de schotel tot slot met vergehakte peterselie.
Lekker met vers knapperig boerenbrood of Focaccia.
Je kunt hem evtl. bestrooien met geraspte pittige kaas en even gratineren onder de grill.
amc
12 jaar geleden
In Bulgarije maken ze dit gerecht in aardewerk kommetjes, met deksel en het gaat in de oven. Beetje olie in het kommetje, in blokjes gesneden tomaat erbij, verkruimelde feta erbij, ei erover breken en in de oven warm laten worden en tot het ei bijna gestold is.