Hoe lang is het gekookt ei buiten de koelkast houdbaar?

Ik heb 2 gekookt eieren 1 dag buiten de koeling laten liggen en vroeg me af hoe lang men kan bewaren tot dit bedorven zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit hangt natuurlijk sterk van de temperatuur af. Maar als die boven de 15 graden was, zou ik het eitje na een dag maar weggooien.

Ik kook in het weekend altijd wat eitjes, om op doordeweekse dagen snel wat lekkers bij de hand te hebben. Slechts een enkele keer, 's zomers bij warm weer, heb ik een ei moeten weggooien. Mijn ervaring is: bij kamertemperatuur blijft een gekookt ei een dag of vijf goed.

gepeld of ongepeld mijn mening maandag gekookt woensdag weggooien zo doe ik het ?

Bewaren van gekookte eieren Een gekookt ei kun je veel minder lang bewaren dan soms gedacht wordt. Bewaar het maximaal 5-7 dagen in de koelkast. mijn moeder legt ze altijd in een bakje water Toegevoegd na 41 seconden: ik vergat het er bij te zetten mijn moeder legt ze in een bakje water en dan doet ze het in de koelkast.

Bronnen:
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/hoe_la...

De eieren pellen, doe ze in een bak of vaas gevuld met water en een scheut azijn, buiten de koelkast zeker 5 da- gen houdbaar.

ei koken met veel zout, maar niet té. dat verlengd nl de houdbaarheid ook buiten de koelkast. ik doe dat als ik op reis ga of met picknick.

twee dagen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100