Zitten er in elke mandarijn evenveel partjes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een rare maar leuke vraag! Plusje van mij maar het antwoord interesseert me niks. Als ze maar zoet en sappig zijn en het liefst zonder pit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee.

Het beste antwoord

Nee, maar er zitten wel relatief vaak 9 of 10 partjes in.

Toegevoegd na 1 minuut:
Resultaten de resultaten van het mandarijnenonderzoek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Link was dood, dit is de nieuwe: https://www.agf.nl/artikel/92961/Wetenschap24-bekijkt-aantal-partjes-in-mandarijnen/ Aanvankelijk had de initiator van het mandarijnenonderzoek het vermoeden dat mandarijnen meestal een oneven aantal partjes hebben. Dit vermoeden wordt echter niet bevestigd door de resultaten. Weliswaar hebben mandarijnen het vaakst negen partjes, maar mandarijnen met tien partjes kwamen we ook veel tegen. Het lijkt er tot dusver wel op dat mandarijnen nooit minder dan zeven partjes hebben en meer dan veertien per mandarijn hebben we er ook niet geteld. Dit onderzoek was echter veel te kleinschalig om echt conclusies uit te trekken. Grappig genoeg zijn we geen mandarijnen met dertien partjes tegengekomen. Of hebben we deze ongelukkige mandarijnen simpelweg buitengesloten?