Nee. De benaming "room" houdt in dat er 10% vet in zit. Slagroom moet minimaal 30% vet bevatten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Room is (volgens de Warenwet) een melkproduct dat bestaat uit melk met daarin tenminste 10 % melkvet. Room is iets dikker dan melk en wordt - afhankelijk van de hoeveelheid vet - in drie categorieën onderverdeeld: Halfroom (met 10 - 20 % melkvet) - Schenkroom (met 20 - 30 % melkvet) en Slagroom (met meer dan 30 % melkvet).
bamibal
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Nee.. Het kan ook koffieroom zijn, of zure room, of banketbakkersroom.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een veel voorkomende kookroom