hoe maak ik mosselen in natuurazijn (in potje) klaar als ik er patat bij wil.

Moet ik de mosselen eerst koken? Kun je die kleine dingen ook in de frituurpan doen? Hoe kruid je ze en wanneer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.3K

Antwoorden (3)

Mosselen in azijn zijn al 'klaar'.
Zijn zijn gekookt en vervolgens ingelegd in zuur.

Je kunt ze dus niet meer frituren of bakken, maar gewoon als salade gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de mosselen wel andere eten, als je de mosselen wat heter wilt. Snij een uitje fijn en 2 teentjes knoflook. Meng dit samen met 2 eetlepels tomatenketchup bij de mosselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mosselen in het zuur gewoon bakken is niet zo lekker.
Je kunt ze dan het best laten uitlekken, goed droogdeppen met keukenpapier en samen met een reepje peer of mango in een plakje ontbijtspek wikkelen. Dit met een cocktailprikker vastzetten en even onder een hete grill of in een grillpan rondom bruin grillen. Zo heet mogelijk eten.

Ik gebruik dit vaak als geslaagd borrelhapje, maar je kunt het natuurlijk ook bij de frites eten als snack.
Het beetje zoete van het stukje fruit, maakt het een goede combinatie van smaken.
amc