Waarom is Plus huismerk hagelslag duurder dan die van Venz?

De hagelslag van de Plus:
Inhoud: 400g
Prijs: 1,49 Euro

De hagelslag van Venz
Inhoud: 600g
Prijs: 1,69

Je zou verwachten dat het Plus-huismerk goedkoper is dan het A-merk: Venz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

Tja, dat mag de supermarkt helemaal zelf bepalen. Blijkbaar kan Plus de Venz hagelslag voordeliger inkopen. Andere redenen kan ik niet verzinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima als je een - geeft, maar motiveer 'm dan even.
Voor Venz is het produceren van hagelslag vele malen goedkoper omdat ze veel meer hagelslag maken dan het huismerk van de plus.

Hierdoor kunnen ze groot inkopen en efficiënter vervoeren / fabriceren, uiteindelijk wordt het hierdoor goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus maakt zelf echt geen hagelslag. Het kan zelfs zo zijn dat het huismerk uit dezelfde fabriek komt als die van Venz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kopen ze het in, kan ook. Dan is het alsnog duurder dan zelf produceren op grote schaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plus stelt zelf dat hun huismerken "veel goedkoper zijn dan A-merken". Het is gewoon een kwestie van prijsafspraken maken met de fabrikanten die onder de naam Plus Huismerk (en ook A-merken) zaken produceren.
Je hebt geen Plus Huismerk-fabriek.
Dat zijn nou typisch zo'n voorbeeld van prijspsychologie.

In eerste instantie lijkt het huismerk goedkoper, maar als je verder kijkt, zit er minder in. Zo verdienen ze ongemerkt toch aan huismerken omdat de consument denkt dat het altijd goedkoper is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeeel misschien omdat er in de een 400 en inde ander 600 gram zit!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De samenstelling kan anders zijn (meer cacao b.v) Mogelijk is er iets bij de productie / opslag / verpakking / vervoer anders.
Maar ik vind het pijsverschil wel heel erg groot.
Mogelijk zijn de producten verkeerd geprijsd. Vragen in de winkel of bij het plus-hoofdkantoor kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Venz smelt wel in de mond maar niet in je hand en zeker niet op de boterham.
Hoe zit het met het aandeel cacao? Zit er in de Plus misschien wat meer van dat spul in.
Trouwens waarom smaakt hagelslag zo lekker?