Daar het niet duidelijk is wat je in de vraag over koelelement moet verstaan geef ik een dubbel antwoord:Met een koelelement kan ook een kleine plastic container gevuld met vloeistof (meestal een zoutoplossing) worden bedoeld. Na sterke koeling in een vriezer kan het element in een koelbox worden geplaatst om zo de hierin geplaatste etenswaren, drinkwaren of organen gekoeld te houden.

Een gekoelde ruimte waarin meer voedingswaren worden opgeslagen - denk hierbij aan een huishoudelijke koelkast of industriële koelcel - zijn uitgerust met een koelelement dat een gas bevat zoals freon of propaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
In het eerste geval zou je kunnen stellen dat het drinkbaar is,maar zeker niet aan te raden.In het tweede geval is het giftig.
fremar
10 jaar geleden
Die kleine blauwe koelelementen zijn gevuld met een niet-giftige vloeistof op waterbasis: water, carboxymethylcellulose, acticide en blauwe kleurstof.

Carboxymethylcellulose wordt gebruikt als verdikkingsmiddel. Hoge concentraties geven darmproblemen als bijwerking, zoals verstopping, diarree, krampen en winderigheid.
Acticide is een conserveringsmiddel.

Gevaarlijk kan het dus niet zijn. Je zusje zal hooguit wat buikkramp krijgen. Ze zal direct hebben geproefd dat het niet lekker is!
Amadea