Als je opeens ipv brood en koekjes en veel snoep e.d. veel meer fruit en brood gaat eten en meer drinken neemt zonder suiker val je dan af?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (9)

Dat lijkt me een logisch gevolg. Eetpatroon en eengewoonten zijn heel belangrijk bij gewichtsverlies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja want je krijgt dan minder energie ( calorien ) binnen dan eerst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut! Geraffineerde producten bevatten snelle koolhydraten, deze worden zeer snel verbrandt waardoor je sneller weer een honger gevoel krijgt. Je gaat dan steeds meer eten en wordt steeds dikker.

Volkorenproducten en fruit bevatten langzame, dus goede koolhydraten, deze worden langzamer omgezet in energie en dus heb je langer een vol gevoel. Met als gevolg dat je minder eet en dus afvalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal volledig afhangen of je het echt, echt, ECHT...
volhoudt.

Gewoon volkoren brood zou ik trouwens normaal blijven eten. Brood, daar zit wat in, namelijk gezonde bouwstoffen die je lichaam nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je valt sowieso af als je stopt met het eten van koekjes en snoep.

Maar het eten van veel brood is overigens niet aan te raden. Boterhammen moet je namelijk niet onbeperkt eten. Als je iedere maaltijd minstens 5 boterhammen gaat nuttigen zul je ook niet echt snel afvallen.

Maak bij het eten van brood wel de keuze voor volkoren brood, hier zit meer vezels in.

Fruit kun je wel zoveel mogelijk eten, maar ook hier zit er weer een verschil in de verschillende soorten fruit. Sommige soorten leveren meer suikers, en zijn ook beter geschikt om met mate te eten. Ook hier geldt dat afwisseling van belang is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk fruit levert veel suikers op en welke niet? en welke kan ik het beste nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je houd aan 3 stuks fruit per dag en zorgt voor veel variatie, dan zit je altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep...het wordt tijd dat die mythe dat (tarwe)brood zo gezond is eindelijk een keer wordt afgebroken.
Speltbrood is wel een goed alternatief, maar ook dat met mate.
Daar moet je na 14 dagen proberen makkelijk achter kunnen komen! Je zult dan idd afvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er puur aan hoeveel calorieën je binnen kreeg met je vorige eetpatroon en hoeveel je binnenkrijgt met je nieuwe eetpatroon.

Als je twee koekjes laat staan en daarvoor in de plaats een bak druiven leeg eet, kun je daar best van aankomen. Als je twee pakken koekjes laat staan en daarvoor in de plaats twee mandarijntjes eet, kun je daarvan afvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige juiste antwoord. +1
Het ligt er net aan wat voor fruit en hoeveel ervan, net als met brood. Om je een indruk te geven;
1 appel/ 60 cal. 100 gr. aardbeien/24 cal.
1 peer/ 52 cal. 100 gr. suikermeloen/ 28 cal.
1 kiwi/ 24 cal. 100 gr. aalbessen/ 24 cal.
1 sinaasappel/ 48 cal.
1 perzik/ 46 cal.
1 banaan/ 124 cal.
1 mandarijn/ 16 cal.

Dit tegenover 1oo gr. spritskoek/ 539 cal.
100 gr. petit four/ 477 cal.
100 gr. kano`s /435 cal.
1 bruine boterham/ 74 cal. 1 volkoren boterham/ 76 cal
maar; 1 volkoren broodje is dan weer 211 cal.
Witbrood is zelfs nog meer en minder voedzaam en minder vezels ( voor je darmen).
Als je dus veel brood wilt eten moet je wel uitkijken en mager beleg nemen om toch af te vallen.

Drinken is wel heel belangrijk en het liefst water. Dat heeft 0 cal. Thee en karnemelk zijn ook mager ( zonder suiker) maar neem je frisdrank dan is dat weer funest.

Je ziet dus wel dat je door minder snoep en koek, want smarties e.d. zijn ware caloriebommen, wel zult afvallen.
Google eens op calorieënwijzer en je kunt je eigen strijdplan tegen de pondjes trekken! Succes!
amc
14 jaar geleden
kijk wel uit met fruit en met name vruchtensappen. zitten heel veel suikers in!!!
maar is idd beter dan koek en snoep ja!!