Waarom staat er op een zakje pinda's dat het geproduceerd is in een bedrijf waar o.a. noten worden verwerkt?

Lijkt/schijnt vanzelfsprekend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat zag ik ook laatst.... Heb me rot gelachen in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pinda is geen noot, maar een peulvrucht. Maar volgens mij staat het wel ook op een zak echte noten (wal- of zo).

Het beste antwoord

Hoezo? Een pinda is namelijk geen noot in zuiver zin van het woord. Mensen met een notenallergie zijn nu dus gewaarschuwd. Ik weet niet of een pinda en een notenallergie vaak samenvallen, of dat het hetzelfde is.

Toegevoegd na 1 minuut:
De pinda (Arachis hypogaea), ook wel aardnoot, grondnoot, olienoot of apennoot genoemd, is ondanks de naam geen noot in botanische zin, maar de vrucht van een tot de vlinderbloemenfamilie (Leguminosae oftewel Fabaceae) behorende plant.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pinda

Toegevoegd na 5 minuten:
Aan de andere kant heeft de Keuringsdienst van Waarde eens een onderzoek gedaan naar producten waar dit soort kreten op staan, conclusie; in geen van die producten was ook maar een spoor van datgene waarvoor gewaarschuwd werd te vinden. resultaat mensen met allergieën worden haast onnodig bang gemaakt. Mensen met milde allergieën werd eigenlijk opgeroepen die producten gewoon te kopen aangezien de kans miniem is. De kans dat er pinda's in een zak pinda's zitten is trouwens wel hoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel een onwenselijk antwoord toch een goede.
Plusje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag je me nog even uitleggen waarom het onwenselijk is?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wacht, nu is je bijdehante vraag niet meer bijdehand :D

Andere antwoorden (1)

Dit staat er op voor mensen die een bepaalde voedsel allergie hebben.
Vooral noten en gluten zijn hier berucht om.