met een malletje
er wordt van dat spul in een mal gedaan en dat laten ze hard worden
malletje eraf en klaar is kees

Toegevoegd na 6 minuten:
2 eiwitten75 gram kristalsuiker25 gram basterdsuiker1 zakje vanillesuiker

Bereidingswijze voor SchuimpjesBedek de beboterde bakplaat met vetvrij papier en bestrijk dit papier ook dun met boter. Doe de eiwitten in een schone kom en gebruik schone gardes in de mixer. Meng de kristal-, basterd- en vanillesuiker door elkaar. Klop de eiwitten half stijf en klop dan, bij gedeelten, de suiker er door. Klop zolang, tot de kristalsuiker opgelost en het eiwit stijf is. Vul een spuitzak met een grof gekarteld spuitmondje en spuit ronde of langwerpige schuimpjes op de bakplaat. Plaats de bakplaat in het midden van de voorverwarmde oven van 125 graden C. Dit gebak wordt bij een lage temperatuur eigenlijk gedroogd. Haal de schuimpjes, als ze na 2,5 á 3 uur bakken klaar zijn, voorzichtig van de bakplaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

2 eiwitten
75 gram kristalsuiker
25 gram basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker

BEREIDINGSWIJZE VOOR SCHUIMPJES

Bedek de beboterde bakplaat met vetvrij papier en bestrijk dit papier ook dun met boter. Doe de eiwitten in een schone kom en gebruik schone gardes in de mixer. Meng de kristal-, basterd- en vanillesuiker door elkaar. Klop de eiwitten half stijf en klop dan, bij gedeelten, de suiker er door. Klop zolang, tot de kristalsuiker opgelost en het eiwit stijf is. Vul een spuitzak met een grof gekarteld spuitmondje en spuit ronde of langwerpige schuimpjes op de bakplaat. Plaats de bakplaat in het midden van de voorverwarmde oven van 125 graden C. Dit gebak wordt bij een lage temperatuur eigenlijk gedroogd. Haal de schuimpjes, als ze na 2,5 á 3 uur bakken klaar zijn, voorzichtig van de bakplaat.
ALLERGIEINFORMATIE VOOR SCHUIMPJES

Hieronder vindt u de allergie informatie voor het recept Schuimpjes. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Geschikt voor notenallergieGeschikt voor kleurstoffenallergieGeschikt voor nachtschade-allergieGeschikt voor glutenallergieGeschikt voor koemelkallergie

Het is niet echt wat je bedoelt, maar je weet nu wel wat erin zit en hoe je het zelf moet maken.