Na rode bessen te wecken met suiker en water enz, proef ik alcohol kan dat? En wat voor alcohol is dat dan? Ethanol of Methanol..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Hoi,
Ik ben niet heel goed thuis in het wecken, maar het kan zeker als de bessen zijn gaan gisten. De suiker uit de bessen (en evt. toegevoegde suiker) worden dan door de gist omgezet in alcohol, of, om correct te zijn: ethanol.
Methanol kan ontstaan uit andere suikers, bijvoorbeeld die uit cellulose dat is opgelost. De kans dat de gistende suiker uit de cellulose komt (xylol) dat tot methanol leidt lijkt me klein - maar ik weet natuurlijk niet wat je allemaal met de bessen hebt gedaan.

Als het geen gewenste fermentatiereactie was zou ik het altijd weg doen...