Kan je een Keurig koffie machine uit Amerika in Nederland laten werken?

Ik zou graag een Keurig koffie machine meenemen vanuit Amerika, maar ik vroeg me af of deze werkt in Nederland i.v.m. het voltage verschil van beide landen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
9.5K

Antwoorden (2)

Nee, dat werkt niet tenzij je een omvormer van 220 naar 110 volt koopt. Voor koffiemachines heb je er dan een nodig boven de 1.000 wat en die zijn tussen 300-400 euro en groter dan de koffiemachine zelf.

Dus technisch kan het, maar praktisch lijkt het me niet. Ook al niet omdat ik niet zou weten waar je in Nederland de vereiste cups kunt kopen.
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Voor sommige apparaten moet je niet alleen de spanning omvormen (dat is relatief eenvoudig), maar ook de frequentie. Wij gebruiken 50 Hz, de Amerikanen 60 Hz. Ik weet niet of het voor de koffiemachine uitmaakt of die 110 V met 50 Hz krijgt voorgeschoteld, of 110 V met 60 Hz.
paulus811
8 jaar geleden
Ik zat wat aan de dure kant met de prijs voor de omvormer, voor 130 euro heb je er al een. Nog steeds duurder dan de machine zelf en het lost ook het probleem van de verkrijgnaarheid van k-cups niet op. @Cryofiel, klopt wat je zegt, maar ik denk dat het frequentieverschil geen probleem is. http://www.omvormer-omvormers.nl/contents/nl/p51_ST-1500W_omvormer_230_volt_-_110_volt.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het cupjes probleem is niet zo groot voor ons, onze familie reist meerdere malen per jaar naar Amerika.
Ik was meer benieuwd of het apparaat zou kunnen werken zegmaar, maar dit is dus geen optie tenzij je voor 130 euro zo'n vervormer koopt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En is dit zo'n vervormer of is dit compleet iets anders?: https://www.conrad.nl/nl/goobay-spw-mw-2p045-45-w-acac-230-naar-110-v-spanningsomvormer-acac-45-w-110-120-v-ac-220-240-v-ac-45-w-1175978.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=CJCMhZ2EtssCFdYV0wodiVUJ4A&tid=211354628_17335155668_pla-141363341588_pla-1175978&WT.srch=1
paulus811
8 jaar geleden
@Goudlokje, Zo'n soort omvormer moet je hebben, maar die in de link is tot 45 watt daarom is deze zo goedkoop. Een Keurig coffee machine verbruikt 1.500 watt ('trekt' veel meer stroom vanwege de verwarming), Je hebt dus een omvormer nodig die meer dan 30x zoveel wattage aan kan..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh zo, ik snap het nu. Ziet er dus vrijwel onmogelijk uit. Jammer! Bedankt voor je antwoord.
Cryofiel
8 jaar geleden
@paulus811, de efficiëntie van een transformator is afhankelijk van de frequentie van de (ingangs)spanning. In het algemeen neemt de efficiëntie toe naarmate de frequentie hoger is. Stel dat deze koffiemachine intern één of meer transformatoren heeft. Die zetten de ingangsspanning van 110 V om in iets anders. Maar ze zijn ontworpen op een frequentie van 60 Hz. Voer je ze nu dezelfde 110 V, maar nu met slechts 50 Hz, dan zullen ze minder efficiënt zijn. Het is dan de vraag of alles wat zich achter die transformator(en) bevindt nog zal functioneren. Nogmaals, ik ken deze koffiemachines niet, dus ik weet niet of dit effect in de praktijk zal opspelen. Misschien heb je er wel helemaal geen last van. Aan de andere kant zou het, met de beperkte informatie die ik heb, best wel eens een onoverkomelijk probleem kunnen zijn. Vandaar dat ik dit toch even ter sprake wilde brengen.
paulus811
8 jaar geleden
@Cryofiel, je zou zomaar gelijk kunnen hebben, alleen weet ik er ook het fijne niet van. In heel mijn antwoord schemert door 'niet doen'. Buiten de kosten en risico dat het niet werkt lijkt het me ook niet bepaald fraai om een flinke omvormer in je keuken te hebben. En zo bijzonder is deze koffie ook niet, volgens mij is het vergelijkbaar met Dolce Gusto en Nespresso, al zijn er veel varianten van deze cups inclusief cups voor ijskoffies
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@everyone just my 2 cents:
In the USA is het 120 V, geen 110.
In Nederland is het 230 V, niet 220.
Een 220V naar 110V omvormer is geen enkel probleem maar dit zijn vrij grote apparaten. Daarnaast, ik vind persoonlijk de koffie uit een Keurig werkelijk niet te drinken, vergelijkbaar met Senseo, NIET met Nespresso of Dulce Gusto.

De cups mogen niet naar Nederland worden verkocht omdat er niet door de EU goedgekeurde hulpstoffen in zitten.

Toegevoegd na 46 seconden:
Een omvormer hoeft niet groot te zijn, maar voor 1500W is het een behoorlijk bakbeest.