Wat is er aan de hand met frisdranken (cola) dat over de houdbaarheidsdatum is?

Ik vind het altijd apart dat er een houdbaarheidsdatum op frisdranken staat en dat ze ook niet lang houdbaar zijn. Wat is er dan mis mee als die datum is geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
59.5K

Het beste antwoord

Met de frisdrank is niets mis, maar als je het niet weggooit missen de fabrieken hun omzet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De prik gaat er wat vanaf, dus smaakt het wat anders dan normaal, maar het kan geen kwaad verder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de prik dan 'minder' is, en de smaak dus niet orgineel is(?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt ja :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus eigenlijk kan frisdrank niet over de datum zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advies datum dan? :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm :P maar als je bv cola een tijdje laat staan en hij al geopend is, is de prik er ook af, dus zou hij dan ook over de datum zijn haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan hoe je hem bewaard. Leg je hem hele dagen in de zon en schud je elke dag een keer, dan zal hij snel niet lekker slapen Leg je hem in een donker koel hoekje (stil dan):) dan zal hij wel lang lekker blijven denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smaken bedoel ik :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, daar heb je wel gelijk in denk ik :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb wel eens gehoord dat bij redbull en bullit en dergelijke na de houdbaarheidsdatum het drankje het metaal van het blikje gaat aanvreten.
Als het ongeopend is mist het niks en er moet op elk product zowiezo een datum staan van de wet vandaar en normaal gesproken staat er op frisdrank half tot 1 jaar heb eerder gehad dat toen ik in supermarkt werkte er frisdrank over datum ging ma toen mochte werknemers het op make van de manager dus is zowiezo niet schadelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zinnen kloppen voor geen meter, en je antwoord slaat nergens op... Dat die datum erop moet van de wet heeft ook een reden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okee....
Je slaat wartaal uit.
Ik snap het niet wat je bedoelt @koekimonster1.....
Ik zal je eens iets vertellen. Ik kom wel eens in de Albert Heijn XL en daar zijn op de frisafdeling rekken 4meter hoog tegen de wand aangeschroefd. Daar staan flessen fanta op, en je weet fanta is normaal mooi geel van kleur, maar die fanta staat er al zo lang als ik er kom en de kleur is alles behalve geel. Dus ik denk niet dat alleen daar de prik een beetje van af is! Sorry Meneer Heijn.:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk gaat de frisdrank bijna nooit over de datum, maar dat is alleen wanneer de fles nog niet open is gemaakt. Dan heeft het koolzuur nog geen kans gehad om te ontsnappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bestrijd het laatste antwoord. Als het een frisdrank is waarin vruchtensappen verwerkt zijn, kunnen deze wel degelijk bederven.
Heldere frisdranken verliezen meestal de "prik" of het koolzuurgas als je ze te lang bewaart en dan zijn ze gewoon niet zo lekker meer. Ongezond zijn deze laatste niet.