Mag je rauwkost ook vloeibaar maken?

Ik vind het lekkerder om de rauwkost in de blender te doen en dan rustig op te drinken.
Maar is het dan net zo gezond?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zolang je het maar meteen opdrinkt.
Als je het een tijdje laat staan, kunnen de vitamines verdampen.

Het beste antwoord

Ja, dat mag zeker en is soms zelfs beter. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt is pure rauwkost niet per definitie altijd gezond. De olie van de vinaigrette of dressing maakt een aantal vitamines en anti-oxidanten beter opneembaar. Raspen, koken of pureren maakt de celwand van groenten kapot waardoor een aantal soorten beter verteerbaar wordt. Iedereen die regelmatig achterom kijkt en stukken onverteerde wortel en hele maïskorrels in de ontlasting gezien heeft weet waar ik het over heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijke uitleg , geeft stof tot nadenken .

Andere antwoorden (2)

Ja want alle stoffen blijven hetzelfde alleen vermalen als sap.
Net als tomatensap,appelsap e.d. (mits je dat zelf zou maken)
Vanuit de winkel zitten er uiteraard allerlei toevoegingen in.
Net als zelf appelmoes maken alleen zullen er dan wel wat voedingsstoffen verdwijnen doordat de appels gekookt zijn.
Als je gewoon een zak rauwkost in de blender gooit en het gewoon tot een moes/sap mixed dan is het net zo goed als dat je het zo eet,immers in je mond word het ook gemaald ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, de vitamines blijven evenzeer bewaard (tot 15 minuten na het blenden) maar door het blenden gaan wel vezels verloren.