Met dit warme weer wat is dan beter koud of warm te drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Zeer zinvolle vraag bij deze weersomstandigheden.

Antwoorden (13)

Zorg dat je in ieder geval voldoende vocht binnen krijgt.
Het beste is gewoon water,want suikerhoudende frisdranken daar krijg je nog meer dorst van.
En tussen de middag een warm bordje soep,dan hou je ook je zoutgehalte op peil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koud drinken is het beste. In frisdranken zit nog suiker en andere stoffen die weer zorgen dat je meer dorst kan krijgen. Water blijft dan het beste om te drinken.
Als je warm wilt drinken kan je het beste kiezen voor soep, drink bijvoorbeeld een keer Cup a Soup want zout heb je hard nodig met de warmte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet heel erg veel uit, als je maar genoeg drinkt. Het is wel beter om niet heel erg koude dranken te drinken, dus met heel veel ijs. Dat werkt namelijk niet heel erg dorstlessend. Dus het betekent niet dat je het niet moet doen, maar dat je beter ook iets minder koude dranken kunt drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je zelf prettig vindt. Sommige mensen krijgen met warm weer last van hun buik als ze koud drinken. Dan dus geen drinken uit de koelkast of ijsblokjes erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt om af te koelen het beste warme dranken drinken. Je lichaam probeert de temperatuur constant op 36,5 graden te houden. Drink je iets warms, dan gaat de interne verwarming uit. Het lichaam is gewend aan geleidelijke veranderingen en regelt dan steeds bij. Als je plotseling iets heets drinkt, is er een overreactie en wordt de lichaamstemperatuur snel teruggeregeld. Het effect is dat je afkoelt. Bij koude dranken gebeurt het omgekeerde.

Overigens is de hoeveelheid drinken belangrijker dan de temperatuur. Het Voedingscentrum adviseert om bij warm wee minimaal twee liter te drinken. Alcoholische dorstlessers, zoals bier, zijn minder geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoofdzaak is dat je voldoende drinkt om uitdrogingsverschijnselen tegen te gaan. Bij hoge temperaturen moet je eigenlijk meer drinken dan je dorst hebt. Ten minste 1½ ltr. per dag! Bij inspanning zelfs nog meer.
Water is veruit de beste dorstlesser,maar wees matig met koffie, thee, cafeïnerijke frisdranken en alcohol. Deze dranken zetten de nieren aan tot een grotere urineproductie en leiden zo tot vochtverlies. Bovendien drink je bij warm weer beter de hele dag kleine hoeveelheden i.p.v. een hele fles in één of twee keer.
Drink ook geen (ijs) koud water bij warm weer, omdat dit je maag en darmen extra belast. Water is dan op een temperatuur van ca. 15 graden C. ideaal voor je lichaam.
amc
13 jaar geleden
In warme landen drinkt men voortdurend hete thee. Dit is een uitstekend middel tegen de hitte.
13 jaar geleden
Ligt eraan wat voor warme drank.
Thee zorgt ervoor dat je vocht beter vasthoudt.
Warme alcoholische dranken onttrekken juist vocht aan je lichaam.

Maar er is geen "beter", zo lang je genoeg vocht binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide zowel warm als koud.
Maak zelf limonade! IJskoud water met citroen is een goede dorstlesser voor in de zomer. Doe er ook nog vlierbloesem bij en laat het een paar uur trekken, zeef daarna het water. En je hebt zelfgemaakte heerlijk friszoete limonade. (kinderen zijn er dol op)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koud of warm maakt niet uit het gaat erom dat je vocht binnen krijgt vooral nu met het warme weer moet je wat extra's binnen krijgen.
maak bijv. limonade en zet het in de koelkast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je thee drinkt koel je eerder af maar volgensmij heeft niemand de behoefte om thee te drinken met dit weer,
Ik zeg pak een fantatje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koel drinken heeft natuurlijk dorstlessend en verkoelend effect , en voelt lichamelijk denk ik beter , maar je blijft wel drinken ! warm drinken met heet weer heeft daartegen geen koelend effect , maar je krijgt genoeg vocht binnen , word sneller opgenomen (van horen zeggen) , en het dorstgevoel blijft langer weg !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat denk je ...tuurlijk koud!!!!
als je warm hebt en je drinkt warm dan krijg je nog meer warm dus als je warm hebt en je drinkt koud krijg je koud :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onzin ,als de kerntemperatuur toeneemt doordat je warm drinkt gaan de bloedvaten in de huid verder open en koelt de buitentemperatuur vlugger af ,en als de kerntemperatur afneemt door koud te drinken sluiten de bloedvaten aan de buitenkant eerder en krijg je het warmer