Is Corona in Amerika en Mexico ook zo duur?

Voor een Corona betaal je in een uitgaansgelegenheid al gauw 2.5 consumptie, en in de supermarkt kosten ze meer dan de andere bieren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.6K

Antwoorden (3)

nee, ben er geweest en het is vergelijkbaar met een normaal geprijsd biertje hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, in Amerika en Mexico is Corona niet zo duur. De meeste biersoorten die wij hier kennen komen of uit Nederland, of uit de landen om ons heen. Om Corona bier in Nederland te krijgen, zijn nou eenmaal wat meer kosten nodig, wat "wij" uiteraard betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Corona wordt in Amerika en in Mexico gezien als een normaal biertje en is derhalve ook normaal geprijsd.

In Nederland is het bier echter weggezet als een luxe bier. De prijs is er vervolgens ook naar.

Met transportkosten heeft het niet geheel te maken. De Corona, die in Nederland verkocht wordt, wordt geproduceerd in Spanje. Zoals we allemaal weten, is niet alles, dat uit Spanje komt meteen voorzien van de hoogste prijs.

Vergelijk het met Heineken. In Nederland is dit een heel normaal bier, dat tegen een normale prijs verkocht wordt. In het buitenland wordt Heineken weggezet als luxe bier en daar betaald je de hoofdprijs voor dit pils. Pure marketing.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die min? Laat van je horen mingever! Ik ben benieuwd!