Hoeveel flesjes actimel mag je maximum per dag gebruiken?

een jaar geleden
in: Dranken
6.7K
ronron1212
een jaar geleden
Wat jij wil het is geen vergif niemand die je verbied
Pieterke
een jaar geleden
Dat mag jij zelf weten maar het kan bij teveel gebruiken per dag wel laxerend werken.
Ritsuka
een jaar geleden
Je kunt beter zorgen dat je genoeg volwaardige voeding eet, genoeg groente, fruit etc.

Antwoorden (2)

Aangezien het geen medicijn is en het geen alcohol noch cafeïne bevat zijn er geen voorschriften voor de consumptie van dat yoghurtdrankje. Je mag helemaal zelf weten hoeveel jij daarvan consumeert. (Behoudens misschien de kans op aankomen in gewicht als dit dagelijks heel veel zou zijn).
. . .
De toegevoegde speciale melkzuurbacteriën aan yoghurt die maken dat veel mensen denken dat probiotica zoals die van Actimel extra gezond zou zijn, goed voor je weerstand en bevorderend voor de darmwerking en spijsvertering. Maar dat is bewezen onzin.
Toegevoegd op 12 april 2023 11:30: bron, tekst
Amadea
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
+ Dit antwoord is geen onzin.
Te veel Actimel innemen zou gasvorming, maagklachten en diarree kunnen veroorzaken. Maar waarom iets te veel innemen als het product verder niets goeds doet.
https://www.insider.com/guides/health/diet-nutrition/can-you-take-too-many-probiotics
Het is belangrijk om te kijken naar de voedingswaarde van het product en de hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt. Het is een zuivelproduct waar je beter niet te veel van kunt consumeren volgens de Voedingsdriehoek. Het adviseert om maximaal 1-2 flesjes Actimel per dag te drinken.
10 maanden geleden