Hoe kan ik een gebruikte theezakje bewaren zonder dat hij uitdroogt?

Zodat ik 's ochtends en 's avonds hetzelfde zakje kan gebruiken? Dus waar 12 uur tussen zit qua tijd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan het theezakje in een plastikje wikkelen. EN dan niet in de zon leggen, maar wel eventueel in de koelkast of vriezer. Let wel: De beste smaak van het zakje is bij de eerste keer zetten. Het komt de kwaliteit van je kopje thee niet ten goede.

Het klinkt niet heel erg hygienisch om een theezakje zo lang te bewaren. Warme, vochtige zaken zijn al snel een broeinest voor bacteriën. Tevens gaat de smaak van thee door hergebruik van een zakje hard achteruit. Desalniettemin: Wat je wilt doen is voorkomen dat het vocht uit de thee trekt. Dit kun je doen door het zakje in niet-doorlatend materiaal in te pakken (plastic, bijvoorbeeld), of door het theezakje te bewaren in een laagje water zodat er meer vocht is dat zou moeten verdampen en het hopelijk tot het einde van de dag duurt voordat dit op is.

gewoon in een broodzakje in de koelkast :) Maar best gebruik je losse thee... je zou eens, als je in de buurt van Enschede bent, met me mee kunnen gaan naar een theewinkeltje hier vlakbij, die verkoopt tig smaken losse thee, ook geimporteerde theesoorten. Losse thee kun je op maat gebruiken. groene thee geeft geen looizuur af, maar zwarte wel. Die kun je dus beter niet later op de dag nog eens gebruiken...

Wikkel het in aluminium folie. Wel goed dicht maken aan de onder en bovenkant. Toegevoegd na 40 seconden: Je hebt maar een klein stukje nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100