Hoe kan ik een gebruikte theezakje bewaren zonder dat hij uitdroogt?

Zodat ik 's ochtends en 's avonds hetzelfde zakje kan gebruiken? Dus waar 12 uur tussen zit qua tijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom gebruik je niet gewoon een nieuwe?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ons benne zunig.
Bovendien alleen al de gedachte dat zo een zakje gemaakt is voor een hele pot en je daar dan hooguit 2 kopjes van neemt.
Daarnaast helpt het niet dat de thee speciale biologische thee is. Ik zou ook het zakje kunnen stukknippen en dan zelf een deel ervan nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je beter losse thee in een thee-ei nemen. Dan kun je er precies zoveel in doen als je zelf wilt en kun je elke keer verse nemen. Het is goedkoper en milieuvriendelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
losse thee bevalt me al jaren, bijv sterremix zonder munt. En dan in een grote thermoskan. de truuk bij kruidenthee is dat t dan alleen maar lekkerder wordt! En als je een balkon hebt, zou je munt aan kunnen planten. Meteen stekjes maken zodat je meerdere planten hebt en dan heb je je eigen zuunige biologische thee:-)
Is veel lekkerder dan bijv muntthee uit zakjes EN je krijgt goede voedingsstoffen binnen. citroenmelisse is er ook zo een, makkelijk. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, verse muntthee heb ik ook een tijdje gedaan. Nu zit ik meer aan de jasmijnthee. Dat is dan lastiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een emmer water :) Droog hij iig niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar een theezakje is toch al uitgedroogd? ( ook als je het nog niet hebt gebruikt? )
Zelf gebruik ik 's ochtends gerust het uitgedroogde zakje van de avond ervoor..tuurlijk proef ik verschil maar het is niet vies en inderdaad, ons benne zunig.
Ik warm ook 's avonds gerust de koffie voor mezelf op die ik 's ochtends heb gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drink zelf de hele dag door thee en ik doe het zelf zo:
-Ik hou niet van sterke thee dus knip ik het theezakje aan de bovenkant op het lijntje door(als je een beetje goede hebt,bijv van Pickwick,blijven de 2 helften heel en de thee blijft dus in de zakjes)
-ik doe de thee s'morgens in een thermoskan of thermosbeker,kan ik het later eventueel nog ff opwarmen in de magnetron.
-ik prop het theezakje in een thee-ei en zet het in een bakje in de koelkast.
Ik bewaar geen theezakjes want dat schijnt geen goed idee te zijn ivm met bacterieen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de meeste mensen een verse kop thee met een vers zakje maken, maar mijn vrouw gebruikt ook regelmatig 1 zakje voor meerdere mokken thee. Aangezien normaal de thee ook gedroogd is, denk ik niet dat het een probleem is een gedroogd theezakje van de vorige dag te gebruiken. Al smaakt dat dan wellicht niet meer zo als een vers zakje thee.
Mij maakt het niet uit; een vers kopje thee smaakt me net zo min als een kopje thee met een gebruikt zakje.
Kristal
12 jaar geleden
Ha GD, ik drink ook biologische thee, en als ik daar 's morgens thee van zet doe ik het zakje in de thermoskan, giet er kokend water op, laat het trekken en drink thee. Ik laat het zakje gewoon in de thee zitten en heb 's avonds nog lekkerder thee dan 's morgens.

Het beste antwoord

Je kan het theezakje in een plastikje wikkelen. EN dan niet in de zon leggen, maar wel eventueel in de koelkast of vriezer.

Let wel: De beste smaak van het zakje is bij de eerste keer zetten. Het komt de kwaliteit van je kopje thee niet ten goede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het klinkt niet heel erg hygienisch om een theezakje zo lang te bewaren. Warme, vochtige zaken zijn al snel een broeinest voor bacteriën. Tevens gaat de smaak van thee door hergebruik van een zakje hard achteruit. Desalniettemin:

Wat je wilt doen is voorkomen dat het vocht uit de thee trekt. Dit kun je doen door het zakje in niet-doorlatend materiaal in te pakken (plastic, bijvoorbeeld), of door het theezakje te bewaren in een laagje water zodat er meer vocht is dat zou moeten verdampen en het hopelijk tot het einde van de dag duurt voordat dit op is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt het niet juist een broeinest door het nat en warm in te pakken? Aan de andere kant, het zakje heeft net x minuten in heet water gehangen, zodat er eigenlijk nauwelijks bacterieren in zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je eerste punt kan ik alleen maar zeggen dat je helemaal gelijk hebt; daarom zette ik het er ook boven alvorens antwoord te geven op de vraag. Tweede punt: niet geheel waar; het theezakje zal blootgesteld worden aan de lucht als het uit de thee gehaald wordt, en het plastic folie zal ook niet steriel zijn.
gewoon in een broodzakje in de koelkast :) Maar best gebruik je losse thee... je zou eens, als je in de buurt van Enschede bent, met me mee kunnen gaan naar een theewinkeltje hier vlakbij, die verkoopt tig smaken losse thee, ook geimporteerde theesoorten. Losse thee kun je op maat gebruiken. groene thee geeft geen looizuur af, maar zwarte wel. Die kun je dus beter niet later op de dag nog eens gebruiken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, als ik in Enschede mocht zijn, ga ik eerst naar jou! Kunnen we samen naar dat winkeltje.
Ik drink momenteel jasmijn thee na het eten. Even een chinees middeltje ter ondersteuning voor het verteringsproces.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zo'n ouderwets winkeltje dat énkel thee en kruiden verkoopt. Er staat een ouderwetse weegschaal in de winkel en de thee en kruiden worden in papieren puntzakjes geschept. Wanneer je de winkel binnenkomt, hoor je een rinkelbelletje en komt er een ouder kruidenier de houten trap opstommelen, vanuit de kelder, en groet je vriendelijk. "scharensliep" is hij ook :P De thee en kruiden staan in potten uitgestald. Wij halen er onze groene thee vandaan en japanse thee.
jasmijn voor vertering? Wat doet het precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Jasmijnthee bezit, omdat deze gemaakt wordt door groene thee te gebruiken, dezelfde gezonde eigenschappen als groene thee en werkt door de intense vriendelijke geur vaak kalmerend en ontspannend op de geest en lichaam. Naast de geur werkt de jasmijnthee ook in op je lichaam door spijsvertering positief te beïnvloeden en zo voor een reinigende ervaring zorgt. Andere eigenschappen die ook aan jasmijnthee kunnen worden toegeschreven zijn: de versterking van je immuunsysteem, reinigent effect op de spijsvertering, voorkomen van ontkalking in o.a. het gebit. Kortom jasmijnthee is een vriendelijke ontspannende en vooral plezierige ervaring voor zowel je geest als je lichaam." http://theetijd.net/jasmijnthee-werking-gezondheid Als je bij de chinees thee besteld, krijg je jasmijnthee. Zeker als je in China bent. En die gasten weten het echt:-)
Ik bedoel gastjes... --- Het is ook erg lekker...
Wikkel het in aluminium folie.
Wel goed dicht maken aan de onder en bovenkant.

Toegevoegd na 40 seconden:
Je hebt maar een klein stukje nodig.