Mag je een theelichtje onder een dubbelwandige theepot zetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
3.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het niet doen, ten 1e is het overbodig, de thee blijft toch wel warm, ten 2e kan de warmte , die normaal aan de thee wordt af gegeven, nu niet weg, zodat het materiaal gloeiend heet wordt, en mocht het glas zijn, zelfs kan springen.
Amadea
9 jaar geleden
Je zou er een Led-waxinelichtje onder kunnen zetten. Dan heb je toch de gezellige aanblik, terwijl de theepot geen verwarming nodig heeft.

Antwoorden (1)

Dubbelwandig betekent dat er een kleinere pot in de theepot zit. Daardoor heeft de theepot twee wanden, de buitenste en de binnenste.
Door deze twee wanden isoleert het. De buitenwand wordt niet warm.

Dit is ook de reden dat het theelichtje niet nodig is en niet zal werken. De binnenkant geeft de warmte niet af aan de buitenkant, en dus ook geeft de buitenkant de warmte niet af aan de binnenkant.
Het theelichtje is niet nodig.
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
De zogenaamde Dorothé theepot is dus een veredelde thermoskan. ;)
Erna, Plus.
Erna55
9 jaar geleden
Helaas mogen er zelfs geen gele theelichtjes onder .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat bedoelde ik Erna55
Amadea
9 jaar geleden
Wat bedoel jij met 'gele theelichtjes', @Erna55?