is een rijstwafel gezond?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is niet bepaald ongezond. dus het is vrij gezond lijkt mij
Ritsuka
10 jaar geleden
als wat wil je het eten?
voor ontbijt met beleg is het veel te weinig kcal, als een snack kan het handig zijn als je wat simpels te knagen wilt en voor de rest van de dag goed zit met kcal en vitamines etc

Het beste antwoord

Een product is alleen gezond in combinatie met allerlei andere producten om zo samen tot een gebalanceerde voeding te komen. Rijstwafels kunnen daarin passen. Ze vervangen vaak koekjes, die vetter en zoeter zijn. Dan zouden ze beter in een calorie-arm dieet passen en gezond zijn. Maar als je alleen rijstwafels eet gedurende lange tijd zul je zeker vitamines en eiwitten te kort komen. Naast rijstwafels dus verse groente en fruit, en eiwit in de vorm van vlees vis of plantaardige eiwitten eten, dan is het gezond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zit niets dan gepofte rijst en zeezout in een rijstwafel, dus ze zijn niet ongezond. De varianten met smaakjes zijn ongezonder, daar zit vanalles in toegevoegd, e-nummers enzo.