wat moet ik doen om melk goed op te schuimen ?

leuk een mooie espresso machine met melkopschuimer
maar dat melk op schuimen gaat me niet goed af
wat doe ik fout ? ik gebruik volle melk moet er suiker bij of zo ?

12 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Antwoorden (4)

Zorg ervoor dat de kop van de melkopschuimunit (?) op het randje van de melk zit. Je moet dus echt de bovenste laag schuimen en niet vol in het midden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen suiker of dergelijke toevoegen
een metalen kan werkt het best en zorgen dat de machine voldoende warm heeft en de melk miss al op voorhand uit de koelkast halen zodat die niet te koud heeft
onderaan de kan zal het nog altijd vloeibare melk zijn, het is de bedoeling dat je het schuim die zich bovenaan gevormd heeft eraf schept

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een mobiele koffieverkoper in Den Haag heb ik mij laten vertellen dat het opschuimen van melk voor een perfecte cappuccino een kwestie is van niet te snel opstomen van de melk.
Als je de stoomkraan te ver opendraait krijg je snel veel schuim met grote bellen, dat zakt ook zo weer in.
Met minder stoom duurt het iets langer, maar het schuim zal vaster zijn.
Vooral niet te lang door blijven gaan, dan ontstaan toch weer te grote belletjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is inderdaad lastig, veel mensen hebben er moeite mee, probeer anders even het onderstaande filmpje, hierin legt een barista(koffie meester) uit hoe je dit het beste kunt doen.