mag je etenswaren meenemen in een vliegtuig naar tunesie?

Omdat ik geen suiker mag vraag ik mij af of ik suikervrije voedingswaren in mijn koffer mag meenemen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

In principe wel, mits deze aan de algemene voorwaarden voldoen die voor elke vlucht gelden, en eventueel specifiek aanvullende eisen van je vluchtmaatschappij (ik neem aan Transavia of KLM, en dan is dat niets bijzonders)
Bedenk dus dan dat je absoluut geen vloeibaar of zelfs pasta-achtig voedsel mee zal kunnen nemen in je handbagage (b.v. pindakaas wordt zonder pardon in beslag genomen), dus zorg dat alles in je gefactureerde koffers zit.

Voor Tunesië gelden geen bijzondere beperkingen wat betreft de invoer van levensmiddelen. Deze eisen worden eerder door EU-landen gesteld als je voedsel probeert te importeren uit landen van buiten de EU (vanwege risico van dierziektes of import van inheemse planten, insecten, enz.), en dan met name voor producten van dierlijke oorsprong of verse groente en fruit.
Voor alle zekerheid, zou ik helemaal geen verse producten meenemen, alleen verpakte, verduurzame levensmiddelen die meteen herkend zullen worden als "veilig" door een eventuele overijverige douanebeambte.

Verder mag je in Tunesië ook je eigen sigaretten invoeren (tot 200 stuks) en tot 1 liter pure alcohol (maar als je last hebt van suiker, dan neem ik aan dat je geen alcohol zal kunnen drinken...)

Als je toch twijfels hebt, dan kan je het beste bellen met de Nederlandse Douane (0800-0143) en vragen wat de eisen zijn (zie link)
... of een mail sturen naar de ambassade van Tunesië in Nederland:
ambassadetunisie@ziggo.nl

Veel succes, en veel plezier in Tunesië!