Tijdens het lijnen mis ik vaak een pittig tussendoortje. Heeft iemand suggesties?

Ik kom nu telkens uit op een 'enigszins verantwoord' snack and Jacks. Maar ik zoek iets wat ook een pittig tussendoortje kan zijn zonder meteen je lijn poging om zeep te helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een paar olijven (eventueel met knoflook, mmmm). Een zure bom, of een paar zure augurkjes of uitjes (eventueel Amsterdamse). Een roggebroodrondje met magere kruiden- of sambalsmeerkaas.

Hetzelfde dat je voor het lijnen at maar dan een kleinere hoeveelheid. Het helpt als je extra veel aandacht aan de smaak besteed. Lang in je mond houden en écht de smaak ervaren. Dat heb je aan 1/4 van de vroegere hoeveelheid genoeg

Gedroogd zeewier is een lekkere verantwoorde snack! Zeewier bevat veel vitamine K, Magnesium en antioxidanten. Verder is het heel licht, maar toch knapperig, waardoor je het gevoel hebt dat je daadwerkelijk op iets snackt. Qua kcal zit het vaak rond de 300 kcal per 100g, maar je moet beseffen dat je wel een groot pak zeewier naar binnen moet werken om aan de 100g te komen. Als je in een Toko komt, met name Chinese, heb je vaak een groot assortiment aan zeewier, ook in de smaken Spicy en vaak ook Kimchi, wat een Koreaans pittig groentegerecht is. Verder kan ik je ook zeewier van het merk Tao Kae Noi aanraden in de smaak Spicy of Tom Yung Goon-pittig en zuur -, deze zijn net wat dikker en knapperiger. Denk er wel aan, alles met mate! Toegevoegd na 1 minuut: Het lijkt alsof je chips eet, maar dan gezonder. Raak er dus niet verslaafd aan (:

Uit een site met tips over lekkere tussendoortjes tijdens het lijnen heb ik wat pittige snacks voor je kunnen vinden. Er stonden ook veel zoete tussendoortjes in en ik heb de hoeveelheid aangepast en er zelf nog wat bij gezet,vandaar dat ik er geen bron bij heb gedaan. Radijsjes zijn lekker pittig (vind ik) en bezit een schat aan gezonde eigenschappen. Zo bevat 100 gr radijs 23mg vitamine C, 243 mg Kalium, 38 mg Zwavel, 20 mg calcium en ook vitamine B3, en is rijk aan vezels. Dat laatste werkt positief op de darmtransit. Nauwelijks 15 kcal per 100 gram. Persoonlijk vind ik het heel lekker dungesneden in laagjes op een wasa(voor jou light) cracker. Gewoon heel opknabbelen is natuurlijk ook erg lekker ;-) Glas tomatensap 20 kcal Zout biscuitje 20 kcal 1 Handje Wokkels 25 kcal Kopje bouillon met soepgroenten 25 kcal,er zijn ook kant en klare light drinkbouillons in verschillende smaken Hieronder wat snacks maar voor jou mischien te veel calorieen? 1 Handje Japanse mix 40 kcal Handje popcorn 40 kcal Klein handje chips 55 kcal Cracker met 20+ smeerkaas 70 kcal

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100