Waarom staan de frisdranken/wijn en bier in de supermarkt bijna altijd aan het einde en niet in het begin ???

Als ik een feestje geef en ik ga boodschappen doen moet ik eerst naar het eind van de supermarkt om bier/fris en wijn te pakken en dan weer terug voor toast/stokbrood enz enz . Ik doe dit omdat de karren altijd te klein zijn en anders plet ik het brood en fruit enzo

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het staat niet ingedeeld voor jouw gemak, maar er zitten duidelijke redenen achter. Vrijwel iedereen koopt frisdrank en moet dus de hele winkel door langs alle verleidingen die in de schappen liggen. Je neemt vrijwel altijd dingen mee die je niet nodig hebt. Groente en fruit ligt vaak aan het begin. Heb je namelijk de gezonde spullen in je kar, dan is het kopen van iets ongezonds niet meer zo heel erg. Je bent tenslotte al goed bezig geweest en dat mag beloond worden. En zo zijn er nog heel verl trucs mbt de opstelling van spullen die gericht zijn op meer verkopen en dus niet gericht op jouw gemak.

Op het moment dat je de frisdrank als laatste pakt voordat je naar de kassa gaat, ligt het bovenaan in je wagentje. Je legt dat dus het eerst weer op de band. Waardoor je de zware flessen als eerste weer in je tas kan doen. Pak jij als eerste je frisdrank, dan moet je wachten tot al je boodschappen gescand zijn en kun je dan pas beginnen met tas inpakken. Wat de rij bij de kassa geen goed doet. Wat de een prettig vind vind de ander minder prettig.

Frisdrank staat aan het einde van de winkel omdat flessen frisdrank zwaarder zijn dan de andere producten. Als je deze pas net voor de kassa pakt heb je dus minder lang een zware kar/mandje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100