kan honing weer vloeibaar / smeerbaar worden?

staat al tijd in koelkast en is uitgedroogd/uitgekristalliseerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft honing nooit in de koelkast te bewaren trouwens. Leuk feitje dat honing nooit bederft! Maar dan ook echt nooit.. als je tenminste niet met vuil bestek in de pot gaat roeren of scheppen.
Gekristalliseerde honing doe je even een halve minuut op half vermogen in de magnetron, of 5 minuten in een bakje warm water (met pot, zonder deksel).

Het beste antwoord

Dag dvrens, je kunt honing beter in de keukenkast bewaren,verwarm honing nooit boven de 40 graden, de beste stoffen die in honing zitten gaan verloren.

Vloeibaar maken van honing: neem een pannetje met water verwarm het water tot 40 graden en laat het potje er een tijdje instaan.

Succes.

Bij deze een link.

http://www.debijenhof.nl/honing.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zou kunnen proberen, het honingpotje in een pan met heet water te zetten. De kristallen smelten dan weer, en hij zal in elk geval smeerbaar worden. Of hij weer helemaal vloeibaar wordt, betwijfel ik.
Ik bewaar honing trouwens niet in de koelkast, maar gewoon bij de hagelslag en de pindakaas ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hagelslag en pindakaas in de kkast zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook - dat bedoelde ik....
Jazeker, een pan met water pakken op het vuur zetten en daar de pot in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zeker, het potje honing in de machnetron doen ongeveer een min. ligt er ook aan hoe dik de honing is!

wij doen het altijd ook zo en het werk bij ons prima!

veel succes!

Toegevoegd na 8 uur:
wel natuurlijk het dekseltje er af halen van de pot honing!
anders komt het niet goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo doe ik het ook; werkt prima. (ik gebruik voor 0,5kg stand 650W gedurende ongeveer 25 seconden.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel zonder(!) deksel in de magnetron in de zetten.Voor een halve pot honing 30-60 seconden en voor een hele pot honing 60-90 seconden,iedere 30 seconden even omroeren.En pas op,de honing wordt echt kokend heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip!
Honing mag je nooit in de koelkast bewaren. Honing kan je perfect heel lang gewoon in je keukenkast zetten. Als deze hard geworden is, kan je hem opnieuw vloeibaar laken door de honingpot in een pot met lauw water te zetten. Niet te snel of te hard opwarmen, dan gaat de kwaliteit verloren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgekristalliseerde honing kan je weer helder en vloeibaar maken als je het in de pot verwarmt in de magnetron op stand 180/150 W. Vergeet niet het metalen deksel eraf te halen. Roer de honing na 3 min. even om.

Alleen op deze manier is het mogelijk om honing veilig en moeiteloos weer vloeibaar te maken.
In een pan met heet water of op een hoger vermogen van de magnetron bestaat er kans dat de waardevolle spoorelementen van de honing door de verhitting worden vernietigd.
amc
13 jaar geleden
gewoon in de magnetron gooien die honing een minuut aan zetten en hij is weer vloeibaar is veel sneller dan een pannetje met water en vuur :)