Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke cactusvrucht heb ik gekocht en wat moet ik er mee?

ik heb bij de toko een cactusvrucht gekocht, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet. hij leg tussen het fruit. ik drink wel eens cactussap en dat vind ik erg lekker. pel ik deze of kan ik hem in een smoothie doen ofzo? ik heb er een foto bij gezet om duidelijk te maken welke ik bedoel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het wordt ook wel cactus- woestijnvijg genoemd.
Wat ik zelf altijd doe is het gewoon door de helft snijden, pellen en in blokjes snijden. Lekker om zo op te eten. Het smaakt ht meest naar een kiwi.
Soms maak ik er smoothie van. De combinatie met banaan is erg lekker. Neem 1 banaan en 1 cactusvijg, pel beiden vruchten. Je kan ervoor kiezen om de zaadjes en pulp van de cactusvijg te te verwijderen (door de vrucht door een zeef te drukken en alleen het sap te gebruiken), maar ik laat het meestal zo. Doe ze in een blender, en je hebt een lekkere smoothie. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding