Zit er koemelk in zakjes koffiecreamers?

10 jaar geleden
in: Dranken
Ritsuka
10 jaar geleden
dat poeder bedoel je?
SimonV
10 jaar geleden
Volgens de definitie van creamer zit er geen koemelk in. Creamer is een vloeibare of poedervormige stof die gebruikt wordt als vervanger voor koffiemelk en melkpoeder in koffie of thee.
Creamer bestaat hoofdzakelijk uit plantaardige vetten, emulgatoren en maltodextrine. Creamer bevat geen lactose en wordt daarom vaak als niet-zuivelproduct beschouwd, hoewel het wel een stof bevat die veel op een stof lijkt die in zuivelproducten zit. Hoewel veel mensen dit denken, is creamer dus geen melkpoeder en heeft het NIETS MET MELK te maken. Toch geeft het door de plantaardige vetten en de maltodextrine (vervanger van lactose) een 'melkachtige' smaak aan de koffie. Je zult dus bij de betreffende creamer moeten kijken of er wel of geen koemelk in zit. http://nl.wikipedia.org/wiki/Creamer

Het beste antwoord

Ik ga ervan uit dat je poederkoffiecreamer bedoeld, als Completa.
Dit bevat melkeiwit, van de koe dus.

Ingrediënten en voedingswaarde: Ingrediënten: Glucosestroop, gehard plantaardig vet, stabilisatoren: E340, E452, melkeiwit,emulgator, antiklontermiddel, B-caroteen.

Voedingswaarde per 100 gram: energie 550 kcal, eiwit 2g, koolhydraten 57g, vet 35g.

Completa Light 30% minder vet: voedingswaarde: energie: 490 kcal, eiwit 2g, koolhydraten 68g, vet 23g.

http://plazilla.com/page/4295097230/completa-koffiecreamer
Ritsuka
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Melkeiwit zou ook van bijvoorbeeld de geit kunnen komen. Je vergeet dus het belangrijkste te kopiëren:
Allergie-informatie: bevat koemelkeiwit
Ritsuka
10 jaar geleden
dat stond niet vermeld op de site waar ik het vandaan had
SimonV
10 jaar geleden
O sorry, ik dacht dat we dezelfde link hadden.:)
http://www.frieschevlag.nl/indekoffie/assortiment/melkpoeder/completa