Is rijstmelk gezonder dan gewone melk?

Ik lees de laatste tijd steeds meer dat gewone melk helemaal niet zo gezond is dan mij altijd is verteld. Ik heb gehoord dat rijstmelk gezonder moet zijn maar is dat ook zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan. Gewone melk, is dat voor jou de gepasteuriseerde halfvolle koemelk? In gepasteuriseerde melk zit onder andere calcium, wat je gewoonweg nodig hebt. Haal je het niet uit melk, dan zul je het ergens anders vandaan moeten halen.
In niet gepasteuriseerde melk zitten daarnaast nog goede bacterien. Deze melk is onbewerkt, en kun je vaak halen in landwinkels, zeker als zij zelf een melkveebedrijf hebben.
Bovenstaande geldt trouwens voor alle gepasteuriseerde of ongepasteuriseerde melk afkomstig van dieren, dus ook van geiten of schapen of paarden etc.

Rijstmelk bevat niet zo veel voedingsstoffen. Het is iets wat je als melk kunt gebruiken maar niks van melk bevat. Daarnaast bevat het veel arsenicum, zelfs drie keer zoveel als dat is toegestaan in ons drinkwater. Dit hoeft niet per definitie schadelijk te zijn voor jouw lichaam, maar goed is het zeker niet

Nog even terugkomend op de melk-discussie. Wij zijn de enige zogende wezens die na hun babytijd nog melk drinken. Het wil niet zeggen dat, omdat bijv. koeien dat niet doen, dat het voor ons mensen slecht is. Wij mensen doen wel meer dingen die koeien ook niet doen....