hoe houdt je de bubbels in de champagnefles als je hem geopend hebt en niet helemaal op wilt drinken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
6.6K

Het beste antwoord

Je kan een zilveren lepel in de geopende fles hangen. Gek genoeg werkt dat beter dan de fles weer te dichten met een kurk.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zilver lepeltje is echt flauwe kul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom maar op met je bron, die zie ik nl niet ;-)

Andere antwoorden (6)

Gewoon niet doen dat lukt toch niet zonder dat het vies wordt
champagne is bedoelt om op te maken
je bewaart toch ook geen bier ???
14 jaar geleden
Dat lukt niet lang, maar voor een paar uur kun je dit ding kopen:
14 jaar geleden
Als je dat wilt doen gebruik dan de vacum vin:

Champagnes en andere mousserende wijn wordt ook gemaakt om snel gedronken te worden. Ook die wijn verliest zijn lekkere levendige frisse fruitige aroma's door hem te lang te bewaren. Uitzondering hierop zijn vintage (jaartal) champagnes, die absoluut met de jaren een heerlijk bouquet ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, een Vacu-vin moet je juist niet met bubbeltjes gebruiken, die 'zuigt' de koolzuur nog eens extra uit de vloeistof.
die bubbels kun je wel vergeten als je hem hebt geopend en wilt bewaren. gewoon lekker leegmaken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo rustig mogelijk openen, voorzichtig schenken, en zo snel mogelijk sluiten.!!
Goede jaarwisseling.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals velen voor mij melden is kan je champagne het beste niet bewaren. Heb je dat toch gedaan en mis je later de bubbels, dan kan je er bij het wederom inschenken een paar korreltjes suiker in het glas doen. Zo lijkt het weer op champagne.
Trouwens HEEEELLLLEEE goede champagne overleeft een nacht! de bubbels worden dan wel minder maar zijn er nog steeds.