Wat is een Milchkaffee?

Als je in Duitsland een Milchkaffee bestelt, wat krijg je dan?

--  Een gewone koffie met een beetje melk?
--  Een koffie verkeerd (veel melk, weinig koffie)?
--  Iets ertussenin?

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Dranken
7.2K

Het beste antwoord

Als het goed is Koffie verkeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Koffie verkeerd:

http://de.wikipedia.org/wiki/Milchkaffee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het een koffie verkeerd... maar soms gaat het verkeerd en krijg je een latte macchiato. Nog een tip: bestel geen cappuccino of latte macchiato bij een (duitse) Chinees...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is koffie met een hoog percentage aan melk of melkschuim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de 'ouderwetse' manier zoals de duitsers het vroeger kenden bestond Milchkaffee uit een derde uit sterke koffie en twee derde uit warme melk. Werd zowel koud als warm gedronken. In feite doen de Fransen dat nog steeds zo en noemen het Café au lait.
Tegenwoordig zijn de Duitsers wat meer internationaal georiënteerd en is het naar de Italiaanse Café Latte methode het meest verkocht.
Café Latte bestaat uit Espresso en daar is een laag melkschuim opgeschept. Wordt ook altijd in een glas geserveerd. De Duitsers serveren ditzelfde vaak in een kop. Die houden nu eenmaal van 'eine tasse Kaffee'. ;)
amc
13 jaar geleden
Voor onze begrippen "een slap bakkie"
Veel melk, weinig koffie.

Vraag gewoon naar Kaffee, dan krijg je zwart met een cupje erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tijd lang in de horeca gewerkt. Deze koffie was erg gewild bij onze Duitse toeristen! ;)
Milch kaffee is een koffie verkeerd. Een koffie verkeerd houdt in: een gewone koffie met veel warme melk. Met daar bovenop een dun laagje melkschuim.
Een latte macchiato is een laagje melk, laagje koffie, laag melkschuim, cacaopoeder.