Hoeveel kratten Belgisch bier mag men als Nederlandse particulier in Belgie kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Antwoorden (4)

Ha, die Gast10800;

Kopen mag je wat je wil, wat je mag invoeren per grenspassage staat in het vorige antwoord.

Toegevoegd na 54 minuten:
Vorige antwoord is kennelijk verwijderd, maar dat was acht liter per persoon.

Toegevoegd na 55 minuten:
Oeps, ik lees nu alweer 16 en zelfs 110. Ach, dan rij je toch een keertje extra? Als je ziet hoeveel de Britten mee naar huis nemen zul je niet snel in de problemen raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag kopen zoveel als je wilt natuurlijk.

Alleen als je de grens over wilt met dat bier mag het niet meer dan 110 liter zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen dat klopt... Zou dus mogen,,, denk ik althans... Goede Derko!
Binnen de EU staat het je vrij zoveel mee te nemen als reeel is voor eigen gebruik.
De in het voorgaande antwoord genoemde 16 liter is bij mijn weten alleen als er bier van buiten het EU gebied naar de EU gehaald wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel als je nodig hebt onderweg! Maar neem wat extra mee voor onverwachte nieuwe vrienden die je op de parking maakt!