Vanaf welke leeftijd mag je alcohol drinken in italie?

Ik weet dat het een aantal jaar geleden vanaf 16 mocht. Is dit net als in Nederland verhoogd? (ik weet dat het een onafhankelijke beslissing was van NL). Ik heb het opgezocht maar er worden verschillende leeftijden aangegeven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
45K

Het beste antwoord

In Italië mag je vanaf de leeftijd van 18 jaar alcohol drinken.

In 2012 is de leeftijdsgrens door de minister van Volksgezondheid Renato Balduzzi verhoogd van 16 tot 18 jaar. Overtredingen worden nu bestraft met een boete van tussen de € 250,- en € 1000,-.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is dat nog altijd 16 jaar.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik weet het niet zeker maar hier heb ik het antwoord gevonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die site had ik ook gevonden ja, maar toch apart dat het op andere plekken weer als 18 wordt vermeld, zie antwoord hieronder.
Net als in Nederland moet je daar 18 jaar oud voor zijn.
Amadea
10 jaar geleden
In praktijk zijn ze echter in Italie zeer coulant, inclusief de wetgevende macht. Je kan daar veel makkelijker dan in Nederland op jonge leeftijd alcohol consumeren en aanschaffen.