Ik krijg een schroefdop van een fles wijn niet open, van alles geprobeerd, maar hij draait niet open. Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
11.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wijn met een schroefdop?

Het beste antwoord

Geef een paar flinke tikken op de dop, zo hard dat er deukjes in komen. Bijvoorbeeld met de punt van een schroevendraaier. Vaak kan je 'm daarna wél opengedraaid krijgen!
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Pak een allesopener en als je die niet hebt een tang.
Ik gebruik bijna altijd de allesopener, mijn handen zijn vaak te klein om iets open te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik geprobeerd, maar de dop is gesplitst en draait niet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een scherp mes er een gat in maken is dan misschien nog een optie.
Je draait de goede kant op?

Neem eens een afwashandschoen erbij voor meer grip.
Of ander een waterpomptang.

Maar het meeste doe ik vanuit de Chi. Dat wil zeggen, ga eens goed staan. Benen heupbreedte uit elkaar lichtjes door je knieen. Hou de fles voor tegenover je buik en denk dat de kracht begint vanuit je buik. Door je armen naar de fles toe. Bouw heel langzaam de kracht op.