Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke (supermarkt)geitenkaas kun je gebakken geitenkaas in ham of bacon maken?

Het moet eigenlijk verse zachte geitenkaas zijn, maar ik ben helaas niet in de luxe positie om een kaas/notenwinkel bij mij in de buurt te hebben :-/

Kun je dit maken van een bepaalde supermarkt geitenkaas?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hoeft echt niet duur te zijn hoor.
De rolletjes geitenkaas van de lidl of de aldi kun je prima in plakken snijden en omwikkelen met gerookt spek.
Even snel om en om bruin bakken, pijnboompitjes droog roosteren.
Gemengde rucola sla aanmaken met olijfolie, (oude)balsamico en frambozen azijn.
Leg de gebakken geitenkaas op de sla, strooi er rijkelijk de pijnboompitjes op en direct serveren.
Lekker als voorafje, heb ik morgen ook..mjammie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zo'n soort recept wilde ik het ook gebruiken, maar dan nog met stoofpeertjes erbij. Was errug lekker! +10

Andere antwoorden (6)

Haloumi, van de turkse winkel, is goed te bakken... Maar het is wel schapenkaas, dus die kan ook bij intolerantie of allergie van koemelkproducten...

Haloumi, dus... Heel lekker en lekker yang...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik helaas ook niet in de buurt :-( Het is nogal een eh.. gehucht waarin wij wonen. Maar goed, ieder voordeel heb zijn nadeel zullen we maar zeggen ;-)
Klein tipje, waarschijnlijk voedselheiligschennis, maar bij de voordeelgrutter met de grote blauwe A verkopen ze hele lekkere kant- en -klare minigeitenkaasjes met bacon er om heen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel supermarkten zullen dit al kant en klaar hebben liggen. Ik weet in ieder geval dat de Lidl en de Dirkson dit meestal hebben. Dan kan je OF dit kopen OF kijken wat er in zit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bettine Blanc bij AH....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ze in je recept bedoelen, dat zijn van die rondjes, en dus geen stuk zoals kaas van een koe, en ook geen plakjes zoals de gewone kaas.
Het ligt ook in het schap, maar dan in de buurt van de gemalen kaas. Het zijn kleine rondjes en soms heeft de supermarkt ze zelf al met ontbijtspek erom.
Bij AlbertHeijn is bijv. ook een maaltijdsalade te koop met van die mini geitenkaas rondjes, met ontbijtspek erom. Die gaan heel even in de koekenpan en zijn dan heerlijk.
De Lidl verkoopt iets dat eruit ziet als een rolletje.
Andere supermarkten hebben het vaak van het merk Bettine.
Zie voor een plaatje: http://www.bettine.nl/nl/index.html

Bij een echte kaasboer kun je ook een vers stuk kopen, dan kun je aangeven hoe dikke plak je ervan wilt. Dan krijg je een grote schijf. Die kleine schijfjes uit de supermarkt, al dan niet van Bettine, kun je er ook voor gebruiken. Als je snel bent, zijn ze vanmorgen nog wel in de winkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chevres Doux
Te koop bij supermarkten, zoals: AH, Jumbo, C1000
Voor recept: zie link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding