Een goed recept voor loempia vulling en moet je dat eerst roerbakken of ongebakken in de loempia doen???? meningen zijn daarover verdeeld,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
15.3K

Het beste antwoord

De vulling eerst even bakken. Door het bakken, slinkt de vulling. Als je het vocht er na het bakken uit laat lekken, krijg je stevigere en minder natte loempia's.

Indonesische loempia's
Ingrediënten voor de vulling:
1 kleine fijngesneden witte kool,
1 dunne fijngesneden prei,
Pond taugé
200 gram kipfilet (in stukje)
200 gram varkenslapjes, in stukjes gesneden
2 grote gesnipperde uien,
3 á 4 tenen geperste knoflook
peper en zout
1 bouillonblokje

Bereidingswijze:
Fruit knoflook, ui en prei in de olie. Voeg er de in stukjes gesneden kipfilet en varkensvlees aan toe en bak dit nog even mee. Kruid het geheel met wat zout en peper. Doe er daarna de goed uitgelekte groenten bij en bak het mengsel in 3 á 4 minuten. Voeg een bouillonblokje toe en nu meng je alles goed door elkaar. Dan alles goed uit laten lekken in vergiet.
Voordat je de loempia’s gaat bakken, eerst een meelpapje maken van wat bloem en water. Dit dient als plakmiddel voor de loempiavellen.
Leg op ieder loempiavel 1 á 2 eetlepels vulling. Sla het velletje dicht en plak het vast met het meelpapje. Vouw ook de kanten om en plak ze dicht.
Maak de olie zo heet mogelijk. Bak de loempia aan beide kanten goudbruin.

Serveren met loempiasaus

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat het beiden kan. Meestal roerbak je inderdaadhet vlees dat er eventueel ingaan eten (bij een kiploempia) maar als je met ham werkt, of zelfs een vegeratische versie, kunnen de ingredienten (groenten) er rauw in. Alleen als je glasnoedels toevoegt moet je die ook even voorwellen.

Alle ingredienten worden namelijk gaat met het frituren van de loempia. Alleen dingen die extra vocht nodig hebben (noedels) of niet alleen gekookt/gestoomd kunnen worden (kip, vlees) moet je even 'voorgaren'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, en verder is het net pizza ; je mag er in gooien wat je wilt. Basisingredienten verschillen per soort loempia, maar iets van noedels, prei, wortel, kippenvlees of ham en tauge zitten er bijna altijd in. Daar kun je onbeperkt op varieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is een lekker en goed recept voor loempia:

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/bijgerechten/loempia-3780.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb meerdere recepten voor je:

Loempia vullingen (voor vegetariers)

-vegetarisch gehakt. (aanmaken en bakken)
-lente-uitjes
(-roerei)
-verse koriander
-taugé, wortel, kool (even kort bakken om lekken te voorkomen)
-rijstnoedels (even koken)

--------------------------------------------------------------------
Ingrediënten:

* 50 gram tauge
* 50 gram gesnipperde kool (witte, spits)
* 50 gram gesneden selderij
* 1 gesneden prei
* 1 teentje knoflook
* 100 gram gehakt
* 50 gram blokjes ham of kippevlees
* peper, zout
* vetsin
* olie

Bereidingswijze:

De groenten goed schoonmaken en drogen. In een paar eetlepels olie knoflook en prei zachtjes fruiten. Het gehakt meebakken en met een vork uit elkaar roeren zodat het kruimelig wordt. De overige groenten erbij doen en nog circa 3 minuten laten bakken, steeds omscheppen. Tot slot de stukjes kip of ham door het mengsel scheppen. De vulling op smaak maken met peper, zout en een snufje vetsin. Dit mengsel in een zeef laten uitlekken zodat overtollig vocht en vet verdwijnt

--------------------------------------------------------------------

Ingrediënten:

4 vellen rijstpapier, 8 grote garnalen, 1 wortel in juliennereepjes, plukje gare mihoen, thaise chilisaus en Thaise basilicumpasta met chili
Voorbereiding

Leg rijstvellen in lauw water zodat ze zacht worden. Snij wortel in juliennereepjes en mix deze in een schaaltje met de basilicumchilipasta, kook mihoen en giet af, en laat afkoelen.

Bereidingswijze:

Leg een vel rijstpapier op het aanrecht of plank, en leg achtereenvolgens in het midden op elkaar: twee garnalen, plukje mihoen, wat van de juliennereeepjes en een beetje thaise chilisaus. Vouw het vel voorzichtig dicht aan 2 kanten. Vouw dan de overblijvende kanten eronder en dien direct op (rijstpapier droogt vrij snel weer uit, dus niet te lang vantevoren maken!)