Ga je dood van een bevroren appel?

Ik heb eens gehoord dat wanneer je een bevroren appel eet,je doodgaat. Dit lijkt me sterk maar is het waar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Cryofiel
10 jaar geleden
Nou, het klopt wel hoor! Als je een bevroren appel eet, ga je dood. Dat kan maximaal zo'n 120 jaar duren, maar de meeste mensen die een bevroren appel eten gaan al veel eerder dood.
flyingcrow
10 jaar geleden
;-))
Ritsuka
10 jaar geleden
Onzin

Antwoorden (3)

Nee, dat is niet waar. Leuk sprookje. Maar zelfs Doornroosje raakte alleen maar in een lange slaap na het nemen van een hap uit een vergiftigde appel.
Je kunt toch ook gewoon appel-ijs eten?
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Juist, die naam is het. Ik was al aan het piekeren geweest dat het niet Assepoester betrof.
Ja. Als je een bevroren appel in 1 keer zou kunnen doorslikken dan zou je er zeker in stikken. ;-)

Maar de hapjes die je met je tanden van een knalharde bevroren appel kunt schrapen smelten al in je mond voordat je ze doorslikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je hem in één maal zou doorslikken dan zou je wel eens dood kunnen gaan.
Maa(toch zit er een greintje van waarheid in).
Stel dat je ergens op de noordpool bent en je zou op het punt staan van onderkoeld te raken, Dan zou je door het eten van een bevroren appel, bv dat je de appel afschraapt, van binnen in extra afgekoeld worden door de ijskoude appel. Dat wil dan zeggen dat je van buiten en van binnenuit afgekoeld wordt, wat dan wil zeggen dat de onderkoeling nod sneller zou gaan en wat je dood kan betekenen.
Dan zou je gestorven zijn door het eten van een bevroren appel.
Maar je bent dan niet door de appel gedood maar doordat hij bevroren was. Dus dit zou je ook met ander bevroren voedsel kunnen voorhebben.
Aansluitend met vorige, is het een feit dat wanneer je iemand vindt die onderkoeld is, in de eerste plaatst moet opwarmen van binnen naar buiten, dus door warme dranken te geven wanneer mogelijk is. Warm aankleren heeft alleen maar het effect dat de persoon niet verder afkoelen, maar het opwarmen moet van binnen in gebeuren.
Robby BB