hoeveel heeft een ouder echtpaar nodig voor eten en drinken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet te zeggen, wat drinken zij (alcohol of fris of thee en koffie) en willen ze iedere dag vlees of vis? Je zal meer informatie moeten verstrekken, om een antwoord te kunnen krijgen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Precies crea
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk hier even
http://www.nibud.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat is een "ouder" echtpaar?
65 of 85 ???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je. Hoeveel aan calorieën of hoeveel aan geld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je doorlinkt naar de bron die bij het antwoord gegeven is dan krijg je informatie over dat eten en drinken: het voedingscentrum gaat uit van de kosten van verantwoorde voeding per persoon per dag. Er wordt ook uitgegaan vanaf 65+. Dat is de leeftihd waarop men over het algemeen met pensioen gaat en ook minder energie verbruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is helemaal raar.
65+ gaat massaal fietsen, verre reizen maken en allerlei sporten doen.

Antwoorden (1)

Een ouder echtpaar (man èn vrouw 65 + ) hebben per dag per persoon € 5,36 nodig 9gegevens uit 2009, kunnen variëren).
Klik op de blauwe link hieronder om de verdeling te zien (ontbijt, lunch, tussendoortjes, hoofdmaaltijd)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Belachelijke bedragen, 2,03 voor een warme maaltijd voor twee personen. Dat kan wellicht alleen als je voor 10 man kookt en dat gaat delen. Koop maar eens een stukje vlees van 2x100 gram!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah het is per persoon, dus 4,06 per warme maaltijd.... misschien kan dat toch wel maar ik vind het karig elke dag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is gewoon een minimum.
Heeft niets te maken met "nodig hebben".
Waar is mijn fruit, mijn krentenbollen voor op de fietstocht,
mijn wijntje, mijn biertje op het terras na een dag fietsen,
mijn frietje of pizza in het weekend, mijn ............
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovendien zijn de prijzen sinds 2009 een behoorlijk stuk omhoog gegaan.