Kunnen koeien een trap aflopen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel een echte trap, zo een als die mensen in huis hebben en dus niet 2 a 3 treden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo, heb je er een boven zitten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom zou een koe een trap moeten aflopen????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee. Ik probeerde het echter zelf weleens op handen en voeten en dat is niet te doen. Dus ik vroeg me af of een koe dit zou lukken. Ik zie het zo'n beest namelijk ook niet achteruit doen.

Het beste antwoord

Jazeker. Hier is het bewijs:
FILMPJE!

Toegevoegd na 13 minuten:
Nou, de koe van mijn filmpje kon die paar treden nog behappen, maar ik lees:

"It is possible to lead a cow upstairs but not downstairs, because a cow's knees cannot bend properly in order to walk back down."

http://www.nal.usda.gov/outreach/facts.htm
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja hoor dat kunnen ze en ook weer omhoog
ik kom wel eens bij een boer waar de koeien een trap op moeten om naar de voerplaats te gaan en weer naar beneden om lekker in het stro te gaan liggen
ze hebben daar helemaal geen moeite mee

Toegevoegd na 1 minuut:
je bedoelt toch geen trap die mensen in huis hebben neem ik aan
want dat heb ik nog nooit gezien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat bedoel ik wel. Zal het even bij de vraag erbij zetten.
Het kan maar niet meer als 6 treden omdat ze dan hun everwicht verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan me niet voorstellen dat een koe een gewone trap kunnen aflopen. Hun gewicht zal zwaar op de voorpoten gaan drukken en hun billen zullen ook geen ruimye overhouden.
Dus ik denk een trieste glij party met gebroken poten.