Hoeveel postzegels?

Voor valentijnsdag stuur ik een kaartje op naar me vriendin. Hierbij zit een bijbehorende ketting + 2 a4tjes. Ik zou me afvragen hoeveel postzegels dit zijn. En maakt het ook uit welke postzegels dat zijn? Ik wou 4 postzegels erop gaan plakken maar ik weet niet of dat handig is aangezien het dan het hele breedte pakt.

Mvg,

stefan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Wat een leuk idee, ze zal er erg blij mee zijn. Het ligt een beetje aan hoe zwaar de ketting is en welk papier je gebruikt. Het beste kun je de ketting en 2 a4-tjes even wegen, bijvoorbeeld op een keukenweegschaal. Afhankelijk van het gewicht plak je het aantal postzegels er op:

Gewicht Postzegelwaarde * Postzegeltarief
0 - 20 gram 1 € 0,54
21 - 50 gram 2 € 1,08
51 - 100 gram 3 € 1,62
101 - 250 gram 4 € 2,16
251 - 500 gram 5 € 2,70
501 - 2000 gram 6 € 3,24

Als je zelf niet kunt wegen kun je hem ook klaarmaken en dan naar de winkel gaan waar ze postzegels verkopen, daar kunnen ze de brief voor je wegen en je vertellen hoeveel postzegels er op moeten.

Stel dat het gewicht tot 250 gram is, dan mag je er best 4 postzegels van 1 naast elkaar op plakken. In de winkel kun je ook in 1 keer postzegelwaarde 4 kopen, dan plakken ze het er zelf op. Alles kan dus.

Succes met je vriendin!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor je reactie en de reactie daarvoor die wss is weggehaald. Maar kan ik dan ook de methode doen die veel makkelijker lijkt wat de verwijderde reactie zei? Hij zei dat ik het ook kan wegen, en dan een sticker met een bepaald bedrag erop kan plakken. Kan dat? Mvg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LIghtning dat kun je niet zelf, dat doen ze in de winkel, de bruna of de AH ofzo en dat bedoelt alknobe ook. Dit is gewoon de makkelijkste manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en die reactie staat er nog gewoon: onder de reacties, niet onder de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle, oja ik zie het. Maar hoe moet ik dit aanvragen? Gewoon eerst wegen en dan vragen om een sticker?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze wegen hem daar voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk en goed antwoord +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk bedankt. Ik zal maandag naar PostNL gaan. Iedereen bedankt voor je reactie ik heb er wat aan!