een glacé-koek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien had je ook wel gelijk, suus. mousseline kan meerdere betekenissen hebben. 't Is ook iets in de mode.
Maar ik dacht direct aan die koek, want ja...
ex-Amsterdammer.

Andere antwoorden (5)

Een jurk gemaakt uit mousseline:
Fijne, witte katoen in effenbinding in veel verschillende kwaliteiten, die oorspronkelijk uit India kwam. In Europa en Noord- Amerika werd het in grote hoeveelheden gemaakt en gebruikt voor kleding, en soms als ondergrond voor kunstwerken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een mousselientje is een jurk (tis meer uit vroeger tijd dus een japon) gemaakt van mousseline. Dat is een dunne stof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mousselientje is een glaasje bier van 20cl.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het kan ook een Hollandaisesaus zijn, met geslagen room verrijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mousseline is een textielsoort,dus een mousselientje zou een jurk gemaakt van mousseline kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mousselientje; luchtige zomerjurk van mousseline stof.
roze glacé koeken
koud voorgerecht van gekookte ham met
porto op een kruidenbed met paprika room
saus.
amc