Hoeveel broodjes per persoon voor een lunch?

Ik moet morgen voor 20 mannen die aan het verhuizen zijn de lunch verzorgen. We hebben het volgende in gedachten:
- eiersalade
- zalmsalade
- kipkerriesalade
- salami
- kaas / ham
- gezond

Hoeveel broodjes moet ik rekenen per persoon uitgaande van Duitse broodjes?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
29.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
Zorg wel dat het gekoeld staat met de warmte

Het beste antwoord

Ik ben het ongeveer eens met degene voor mij, maar verhuizen is vrij zwaar werk dus hebben ze sneller honger dus ik zou voor 80 broodjes gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een gemiddeld persoon eet 2 á 3 broodjes per lunch... Dus zou ik 60 broodjes smeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Ik zou uitgaan van 3 à 4 voor deze zware werkers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoiets denk ik ook, morgen wordt het erg warm en dan eten veel mensen ook minder (anders zou je 75 broodjes in huis moeten hebben), ik zou niets smeren en de broodjes + beleg apart gekoeld op een tafel neerzetten. Dan heb je ook niet het probleem van, ik lust geen boter, ik geen tomaten, ik wil geen vlees enzovoort. Tenzij je alle eetwensen van je hulpen kent natuurlijk. Denk ook aan voldoende drinken (frisdranken, koffie en thee, water) en na afloop van de klus wordt een flesje bier wel op prijs gesteld.
Ivana
9 jaar geleden
Crea, harde werkers zijn meestal niet zo lastig. ;) Zelf klaarmaken vinden ze vervelend. (Uit ervaring)
paulus811
9 jaar geleden
Ben t met crew eens, dat scheelt je een hoop broodjes en ellende omdat er alleen nog broodjes kip kerrie over zijn en de hele gemeente kaas wil. Overigens mag een kroket natuurlijk niet ontbreken!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik zou zelf kiezen om je lijst iets aan te passen.
eiersalade doet het altijd goed.
Maar zalmsalade hoe lekker het ook is, is ook erg bederfelijk zeker met de warmte.
Kipkerrie blijf je vaak mee zitten, beter kipsate, dat vinden mannen vaak lekkerder.
Salami zou ik weglaten, niet iedereen houd daar van, en dat vlees gaat altijd zo zweten/stinken als het wat warm word.
kaas / ham is altijd goed (zou zelf een belegen kaas kiezen, jong heeft weinig smaak en gaat ook snel zweten.)
gezond zou ik ook niet zo snel doen, kost een hoop werk.
Je kan altijd op de broodjes kaas wat plakjes komkommer doen. Met dat warme weer word ijsthee ook vaak gewaardeerd. Bier best lekker misschien, maar let wel op dat ze niet bezopen gaan lopen zeulen.
Hard werkende mannen kunnen flink eten. Echter, met dit warme weer is de eetlust vaak ver te zoeken. Ik zou in elk geval voor voldoende (koud) drinken zorgen, en ik denk dat inderdaad twee tot drie broodjes per persoon meer dan voldoende is. Je zou ervoor kunnen kiezen twee broodjes per persoon te maken en een ijsje toe. Succes met verhuizen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, en ik zou ook zeker zorgen voor voldoende zouten, bijvoorbeeld vanmiddag rond theetijd een bak zoute nootjes of chips. Door zweten verlies je behalve vocht ook veel zouten...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn vader eet altijd wel 4 of 5 van die duitse broodjes, maar met dit warme weer zal dit al minder zijn, en waarschijnlijk willen ze snel door en gaan ze geen uitgebreide pauze nemen om 5 broodjes te eten.

Ik zou ook voor 80 broodjes gaan, als je overhoud stop ze je in je koelkast en heb je voorlopig een klaargemaakt ontbijt/lunch voor jezelf!

Ik zou echter de zalmsalade weglaten, is vaak duur, blijft niet lang goed en je hebt al meer dan genoeg om uit te kiezen aan beleg.

Succes in ieder geval!