Wat eet een Chinees?

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat zij thuis hetzelfde eten als wat ze ons in hun restaurants voorschotelen.

Vraag me dan ook werkelijk af wat ze zoal eten op een dag. Te beginnen met het ontbijt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu is zolangzamerhand ook Couscous gewoon Hollandse pot dus dat zegt niet zoveel. Weet wel dat het lekker is.

Het beste antwoord

Ontbijt: rijst, groentes, vlees en/of vis
Lunch: rijst, groentes, vlees en/of vis (en een soepje)
Diner: rijst, groentes, vlees en/of vis

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik kom voor mijn werk vaak in China en de meeste keukens lijken in de verste verte niet wat je bij de Chinees in NL krijgt. Best jammer want het eten vind ik daar echt heerlijk. Vooral de Hunan keuken is geweldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Klopt de echte Chinese keuken is veel uitgebreider. Wat wij krijgen is wat kokkerellen afgestemd op de Nederlandse markt. Als je bijvoorbeeld in Italië bent en je loopt daar een Chinees binnen weet je gelijk het verschil. In Nederland is het luxe wat ze je voor zetten ten opzichte van daar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, chinezen eten thuis niet hetzelfde als zij in hun restaurants serveren. Wat wij hier in nederland kennen aan chinees, is inderdaad aangepast. Het neigt meer naar indisch dan echt chinees.
China is een heel groot land en kent vele keukens. Je kunt niet spreken van één chinese keuken. Er zijn wel restaurants in nederland waar je écht chinees kunt eten. Als je daar bent geweest, ga je nooit meer naar de chinees op de hoek.
Ga maar eens naar : http://www.memoriesofasia.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik s,avonds wel eens tegen acht uur de afhaal chinees binnenloop,dan zie ik wel eens de kinderen en enkele medewerkers daar eten als het niet druk is.
En het lijkt toch veel op de gerechten die ook op de menukaart staan bij hun.
Misschien iets anders klaargemaakt,maar er zit wel altijd rijst bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Chinezen in China eten hond. En kat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt dat eigelijk wat uit. Lands eer lands wijs. In Vizenza Italië eten ze kat. In de oorlog aten Nederlander ook kat. Als het lekker is. Al dat sentimentele gedoe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel objectiever kan het inderdaad niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar slaan die minpunten nu weer op?
Ik lieg toch niet?
Stampot rauw andijvie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steeds vaker McDonaldsvoer.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.huffingtonpost.com/2009/02/18/mcdonalds-china-expansion_n_167808.html
14 jaar geleden
Ik heb jarenlang elke dag bij een chinees restaurant met de familiepot mee gegegeten. Ze aten nooit het eten dat werd verkocht.

In Amsterdam zijn enkele chinese restaurants die - hoewel zeer beperkt en eenvoudig - wel oorspronkelijk chinees voedsel verkopen. Jacky Chan heeft ooit eens op de Zeedijk bij Win Kee gegegeten.
Daar komen ook veel chinesen. Zeer goedkoop, maar zoals gezegd eenvoudig en beperkt.

De chinese keuken kent bovendien veel stromingen. Daarnaast hebben wij een vreemd beeld van andere keukens.

De Indonesische keuken is ook niet echt vergelijkbaar met wat je in Nederland krijgt.

De italiaanse keuken is zeer verfijnd en kan je hier in Nederland niet kopen, vrees ik.

Toegevoegd na 3 minuten:
In ieder geval eten chinezen graag bamie en verder eten ze in de betere restaurants in chinese steden veel schotels die worden
gedeeld. Vandaar dat ze ook van die draaitafels gebruiken.