Als het recept spreekt van 'amandelmelk' en kokosrasp, kan ik dan in plaats daarvan kokosmelk (in blik) gebruiken?

"Doe een gepelde banaan samen met een half glas amandelmelk en een handje kokosrasp in een blender en meng tot een egale massa. Houd je van zoet? Voeg dan nog een beetje honing, agavesiroop of ahornsiroop toe. Ook lekker: een snuf kaneel erdoor. Enjoy!"

http://www.culy.nl/recepten/supersnelle-banaan-smoothie-met-maar-3-ingredienten/

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.3K
Ritsuka
7 jaar geleden
kokosmelk uit blik is wel een stuk vetter. Het word dan een hele machtige shake denk ik. Je kunt ook normale melk gebruiken (als je geen intolerantie hebt).
Erna55
7 jaar geleden
De smaak van amandel is wel anders dan die van kokos.
Verder kun je natuurlijk uitproberen of je het lekker vind.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat wist ik niet @Ritsuka, bedankt.
Is inderdaad niet de bedoeling. Beter magere houdbare melk denk ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het ging mij erom of je de amandelmelk kon vervangen door de kokosmelk, ja andere smaak, maar vooral omdat het anders is, @Erna55 Zoals verschil in smaak tussen geitenmelk en koemelk , maar verder geen duidelijk verschil , lijkt me?
Erna55
7 jaar geleden
De smaak zal anders zijn, maar wat bedoel je met "verder geen verschil" ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Koe en geit, melk van zoogdieren .
Erna55
7 jaar geleden
Amandelmelk is plantaardig.
Kokosmelk is plantaardig.
Er komen geen koeien, geiten, schapen of paarden aan te pas.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kokosrasp is flink vet (en dat wil je hier ook want anders zitten er bijna alleen maar suikers in de shake)
https://www.ekoplaza.nl/producten/product/kokosrasp2
Ook in amandelmelk zit iets vet, maar in kokosmelk inderdaad een stuk meer, ook is het qua smaak sterker. Ik gok dat als je met kokosmelk niet veel vetter uitkomt. Eventueel een deel water nemen, ook voor de smaak. (in amandelmelk zit ook veel water en een beetje zout)
Het vet gehalte kan je precies uitreken als je weet hoeveel "een handje" kokosrasp weegt.
dudemeister
7 jaar geleden
2 dl room 1 dl water - even doorroeren
kokos heb ik standaard liggen
altijd handig

Antwoorden (1)

Met kokosmelk ipv amandelmelk met kokosrasp zal het geheel veel 'zwaarder', vetter worden.
Het zal misschien best lekker zijn, maar kokosmelk geeft een veel voller gevoel dan amandelmelk dat vrij licht is.
Als je zelf kokosmelk maakt, gebruik je kokosrasp en water in een highpower-blender, maar de verhoudingen zijn dan anders dan in jouw recept.
Succes!