Wat zat er in Molenaar's Kinderbloem?

Een geurtje bracht Molenaar's Kinderbloem terug. Mijn kleinere broertje en zusje kregen dat, maar ik was er gek op. Het is niet meer te koop, lol, dat leverde googelen op, en wat plaatjes van de verpakking, een aha-moment. Maar waar het van gemaakt was stond toen nog niet op de verpakking :-(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Molenaars kindermeel is (of beter: was) gewoon rijstmeel, en dat kun je nog overal kopen. Bijvoorbeeld van Friso of Bambix, of van het merk Biobim bij de natuurwinkel.

Het enige wat rijstebloem doet, is het indikken van de melk. Er zal wel een klein beetje meer energie in een fles melk zitten waaraan rijstebloem is toegevoegd, maar het verschil met melk zónder rijstebloem is niet zo groot als waar u misschien op hoopt. Rijstebloem bevat namelijk weinig vet en weinig vezels, wat juist de bestanddelen zijn die je nodig hebt om ervoor te zorgen dat de maag zich trager leegt.