Hoeveel gram weegt een tompouce? of wat zijn de calorieen in een tompouce?

nou daar ben ik eens benieuwd naar,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21K

Antwoorden (4)

Normale tompouce weegt 150 gram en daar zit 486 Kcal in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zo'n pakket in de supermarkt koopt met Tompoucen die je zelf klaar kan maken zit er in 1 Tompouce 236 calorieën per stuk(=100 gram na bereiding)
Je hoeft dan alleen maar water aan het puddingpoeder toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar is geen exact antwoord op te geven omwille van verschillende redenen.
Het hangt af van de grootte en bereidingswijze.
De tompoucen die je in een supermarkt voorverpakt koopt zijn meestal op een niet artisanale manier gemaakt en zullen minder calorieen bevatten dan diegene die je bij een patissier die op een artisanale manier werkt haalt.
Ook een grote calorieleverancier is de glacage die erop ligt.
Die glacage is in hoofdzaak pure suiker dus hoe dikker de laag hoe meer.... yep.
Maar om er nu getal op te plakken, dit begint ergens rond de 200 Kcal per 100 gram en kan oplopen tot een goeie 450 Kcal als deze gemaakt wordt op een compleet artisanale manier en een redelijk forse afmeting heeft. Met artisanaal bedoel ik bladerdeeg volgens de regels van de kunst gemaakt met boter, warm bereide crème patissier en tot slot een glazuurlaagje bereid met de zuiverste suiker met een ietsiepietsie eiwit.
Hoe je het keert of draait het is een caloriebommetje

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry 450 Kcal moet 550 Kcal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In honderd gram tompouce zitten 324 kilocalorieën,
een normale tompouce weegt ongeveer 150-175 gram.
Dus reken maar uit.