Heeft iemand tips hoe ik meer van gezond eten kan gaan houden?

Ik heb het probleem dat ik heel erg van eten houd dat minder gezond is, en helemaal niet van wat wél gezond is (bijv. noten, gekookte aardappels, water). Weet iemand misschien hoe ik meer van gezond eten kan gaan houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
variatie!! probeer steeds ander dingen want steeds het zelfde gaat steeds minder smaken. probeer voor lekkere en gezonde maaltijden de site van 24Kitchen van de makkelijke maaltijd of kijk het via je tv.
http://24kitchen.nl/ en weet wanneer je wat kan eten zo kun je voor de middag het beste je koolhydraten (brood/pasta) nemen en na de middag je eiwitten(vlees/vis)
MissBiggie
11 jaar geleden
Ik drink ook geen "puur" water. Ik doe er een klein beetje limonadesiroop erin en dan smaakt het al veeeeeeeel beter :)

Het beste antwoord

Heel eenvoudig : ontwikkel je smaak.

Normaal gesproken gebeurt dat doorheen je kindertijd ; elke keer dat je iets aangeboden krijgt, moet je er een beetje van proberen, en naarmate je het vaker eet 9gemiddeld drie tot tien keer) ga je het steeds minder vies of zelfs lekkerder vinden. En natuurlijk kiezen voor een goede kwaliteit eten ; dan maar wat minder, maar wel lekkerder.
Is om en of andere reden die kans niet gepakt - doordat je ouders je te makkelijk je zin gaven bijvoorbeeld- dan zul je het nu alsnog zelf moeten doen. En dat KAN een beetje langer duren.

Iedereen houdt van gore zoute vette bagger zoals patat ; zo zijn we nu eenmaal geprogrammeerd : wat in principe zeldzaam is (vet) vinden we het lekkerst, en zout is een zo sterke smaakmaker dat je daarbuiten bijna niets meer proeft, en ook nog eens hartstikke verslavend. Dat geld ook voor vergelijkbare etenswaren uit pakjes en zakjes zoals pizza, macaroni, spaghetti, dat werk. Niet voor niets dingen die kinderen lekker vinden.
Daar zul je dus létterlijk van af moeten kicken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een opmerking als 'niet houden van water' is natuurlijk je reinste kolder ; dat heeft niets met niet lusten te maken, maar met verwennerij en lieverkoekjes. Dan zul je eerst heel goed moeten beseffen / leren dat een gezond dieet nu eenmaal niet alleen maar uit zoete en zoute maar hapjes en drankjes bestaat. Die zijn uitsluiitend bedoeld als - incidenteel - extraatje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
variatie!! probeer steeds ander dingen want steeds het zelfde gaat steeds minder smaken. probeer voor lekkere en gezonde maaltijden de site van 24Kitchen van de makkelijke maaltijd of kijk het via je tv.
http://24kitchen.nl/ en weet wanneer je wat kan eten zo kun je voor de middag het beste je koolhydraten (brood/pasta) nemen en na de middag je eiwitten(vlees/vis)

Andere antwoorden (2)

Tja, ik ga er van uit dat je een volwassen mens bent en dat je zelf voor je eten moet zorgen.

Dan is daar toch op de eerste plaats: Discipline!

Natuurlijk is een groot bord friet met kroketten lekkerder
dan gekookte aardappelen met bloemkool.
Maar je beslist zelf wat je eet!

Dus ga je uitzoeken welke aardappelen jou het beste bevallen en hoe je ze het beste kan klaarmaken en wat voor lekkere magere jus er bij kan doen en dan zoek je nog naar een fijn sausje voor op je bloemkool.
Doe er een lapje vlees of vis bij.
Rangschik het geheel leuk op je bord en

..........wees trots op jezelf!

PS: niet ieder dag bloemkool eten er is keuze genoeg in groenten.
De aardappelen mag je ook best een keer bakken in wat olijfolie.
Maak eens een salade met allerlei lekkere dingen er in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat ben ik niet me je eens. Een bord aardappels met bloemkool kan nét zo lekker zijn als een portie friet met kroket. Misschien zelfs wel nóg lekkerder, als ik denk aan vette slappe patat met een lauwe kroket.... Het is maar hoe het bereid is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frieten en kroketten kwalificeer ik al een heel tijdje niet mee als 'lekker' eten. Doe mij maar een goed klaagemaakte bloemkool met lekkere aardappels, een mooi lapje vlees en goeie jus. Tien keer lekkerder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach Amadea, dat is toch maar "bij wijze van spreken". Noepetote zegt dat ze "erg van eten houd dat minder gezond is".
Daarvan noem ik een voorbeeld. Lekker is een kwestie van smaak, van gewoonte.
En als iemand vette slappe patat met een lauwe kroket lekker vindt............dan mag dat toch? En dat is niet meer mijn smaak.
Maar vroeger wel.
Dus ik snap dat heel goed.
Amadea
11 jaar geleden
Je hebt die minduim niet van mij, hoor. Maar het kan de vraagsteller misschien helpen om te bedenken dat zo'n heerlijk bord eten met verse groente en aardappels echt veel beter smaakt dan een lauwe vette slappe hap.
advies: lees er eens over en overweeg eens op kookles en leer goed eten te bereiden en waarderen