ik zoek een makkelijk recept voor een vegetarische pasta saus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site van de Albert Heijn (er is ook een app) staan heel veel makkelijke recepten ook vegetarisch.

Het beste antwoord

Pasta koken, ondertussen salade maken van eikebladsla (of een andere krulsla) met cherry tomaatjes, mozzarella en Italiaanse dressing (in zakjes van Duyvis geloof ik) en pijnboompitjes.

Half potje pesto mengen met ruim olijfolie en dit door de pasta roeren, wanneer deze gaar is.

Lekker met een beetje parmessaanse kaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga ik proberen!

Andere antwoorden (4)

verse spinazie even in de wok laten garen, daarna kookroom er bij en cashew noten. Makkelijk, snel en smakelijk.
12 jaar geleden
ingrediënten:

1/2 Courgette
1/2 broccoli
1 bakje kleine champignons
1 ui
1 bakje kruidenkaas (ongeveer 150-200 gram)
150 ml creme fraiche
olijfolie
peper en zout naar smaak

Bereiding:
Snijd de courgette in de lengte in vieren en snijd het vervolgens in dunne plakjes
Snijd de broccoli in kleine stukjes (niet te klein)
Snijd de ui in grove stukken
Maak de champignons schoon (niet wassen!)
Verhit een beetje olie in de wok
Voeg, wanneer de olie begint te walmen de ui toe en roerbak deze kort op een hoog vuur
Voeg de champignons toe en roerbak deze ongeveer 3 minuten mee ook op een hoog vuur
Voeg de rest van de groenten toe en roerbak het geheel nog 2-3 minuten op een hoog vuur
Zet het vuur lager en voeg de kruidenkaas toe
Roer de kruidenkaas door de groenten
Voeg de creme fraiche
Laat het geheel warm worden en nog even pruttelen
Voeg peper en zout naar smaak toe

Serveer het geheel met een pasta naar keuze

De ingredienten van dit recept kunnen natuurlijk ook vervangen of verrijkt worden met paprika, peultjes, prei, aubergine of wortel of iets anders dat je erg lekker vindt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kastanjechampignos, rood pepertje, peper, zout, bladselderie en kookroom. Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn gesnipperde ui en knoflook kort bakken in (sesam)olie. Roomkaas toevoegen (dat kan met verschillende soorten en ook zachte kaas) en met het kookvocht van groenten roerend op dikte maken. Je kunt hiervoor ook een kaas met kruiden nemen, maar ook basilicum is er lekker bij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Afhankelijk van hoe strikt vegetarisch het moet zijn. Er is ook vegetarische kaas.