Bevat lactose vrije melk hormonen?

halfvolle melk/magere melk/volle melk bevatten wel hormonen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lactose is melksuiker.
Antoni
11 jaar geleden
Je bedoelt: "Bevat lactosevrije melk hormonen?". Toch? Dus of melk zonder lactose (wel) hormonen bevat? Door je verkeerde gebruik van die ene spatie, las ik eerst je vraag zo: "Bevat lactose vrije melkhormonen?", maar dat bedoel je niet, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk of lactosevrije melk hormoon pus cellen bevat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord hieronder, wat wil je nu exact weten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan melk nou weer hormonen bevatten? Dat zit toch al in je lichaam?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HelloKitty gebruik google -.-. Melk bevat hormonen en puscellen omdat kalf snel moet groeien...
Antoni
11 jaar geleden
nelly3: Weil citeerde deze tekst: "Hormonen en pus in melk Het zijn overigens niet alleen de hormonen in melk en melkproducten die de conditie van onze huid verslechteren. Ook de hoeveelheid pus is een boosdoener. Elke liter melk mag wettelijk gezien een maximaal aantal puscellen bevatten. Dit zijn er enkele honderden miljoenen. De pus is afkomstig van ontstekingen in koeienuiers. Naast niet echt gezond is het drinken van melk met pus overigens ook een erg onsmakelijke gedachte." van deze website http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/80381-meer-kans-op-puistjes-door-het-drinken-van-melk.html als reactie op de vraag van hellokitty98, die eerst een antwoord was. Die tekst gaat echter alleen over "gewone" melk. Zijn vraag gaat nu over lactosevrije melk. Misschien is die melk, wat hormonen betreft, anders dan "gewone" melk. Dus hij geeft het antwoord niet zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JA klopt, ik heb teveel hormonen in mijn lichaam daardoor groei ik heel snel in spier massa en krijg ik ook puistjes op me rug en schouders...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je dat spul willen drinken als vervanging van melk? Tenzij jij nog een zuigeling bent, heb je melk helemaal nergens voor nodig. Stap gewoon over op thee. Dat is een stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Melk is rijk aan goedkope eiwitten goed voor proteïne shakes/proteine smoothies/ etc.

Het beste antwoord

Lactose vrije melk is waarschijnlijk anders dan je denkt.

Mensen die geen lactose kunnen verdragen beschikken niet over het enzym lactase (beta-galactosidase) waarmee het (disaccharide) lactose kan afgebroken worden tot glucose en galactose, die beiden monosacchariden zijn en die dan verder worden afgebroken. Daarom wordt in lactosevrije melk het lactose afgebroken door toevoeging van het enzym beta-galactosidase en men laat het enzym ongeveer 24 uur inwerken voor de hittebehandeling van de melk. Hierdoor bevat de melk glucose en galactose in plaats van lactose en wordt ze door mensen die lactose-intolerant zijn gemakkelijker verteerd. Omdat deze suikers zoeter zijn dan lactose wordt de melk hierdoor zoeter. De lactose wordt dus niet uit de melk gehaald, maar wel een klein beetje afgebroken.

"Lactose vrije melk " bevat groeihormoon.

Als je erbij stilstaat dat alle zoogdieren moedermelk drinken en hiermee stoppen wanneer ze volwassen zijn, is het eigenlijk gek dat wij mensen er gewoon mee doorgaan. En dan ook nog eens met melk van een ander soort, een rund. De natuur heeft melk echter niet gemaakt omdat het simpelweg lekker zou zijn, maar voor specifiek biologische doeleinden, namelijk om te groeien. Het verschil tussen moedermelk en koemelk is dat koemelk vele malen meer groeihormoon bevat dan moedermelk. Een kalf moet namelijk relatief gezien veel sneller groeien dan een mensenbaby. Het klinkt misschien vergezocht maar melkconsumptie wordt aan kanker gelinkt door de groeibevorderende eigenschap die melk heeft. Het groeihormoon in melk zorgt voor snellere celdeling, dus ook die van kankercellen. En we weten: kanker valt en staat groei. Hoewel er nog steeds veel onderzoek moet worden gedaan, bestaan er al wel vermoedens dat met name prostaat- en eierstokkanker worden gestimuleerd door groeihormonen in koemelk.