Hoe maak ik Pişmaniye?

Hoe maak ik Pişmaniye? Is het thuis te maken of niet? Zo niet waar kan ik het dan kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.3K

Het beste antwoord

Pişmaniye of pishmaniye is een Turkse zoete in fijne draden gemaakt door het mengen van meel geroosterd in de boter in getrokken suiker. Het is soms gegarneerd met gemalen pistachenoten Hoewel de structuur is vergelijkbaar met suikerspin , zowel de methode en ingrediënten zijn anders.
misschien dat het beter is je de bereiding ervan aan een turks restaurant kan vragen of bij turkse mensen in je buurt
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Pişmaniye of Pishmaniye is a Turks dessert dat is een soort suikergoed zijde samengesteld uit duizenden bundels van bloem en suiker en versierd met pistache.
Pishmaniye bezet een belangrijke plaats in Turkse cuisine. Het smaakt het best met ongezoete muntthee.

Bereidingswijze:
Blending flour roasted in butter into pulled sugar. It is sometimes garnished with ground pistachio nuts. Although the texture is similar to cotton candy, both method and ingredients are different.

Geen Nederlands recept gevonden.
Zoek een Turkse winkel bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pismaniye maakt niemand thuis, dan moet je nl. zo`n suikerspin apparaat hebben. Het is nl gesponnen suiker.

Toegevoegd na 12 minuten:
Misschien is het te koop in een Turkse bakkerij?
amc
13 jaar geleden
Pismaniye!
maniye or pishmaniye is a Turkish sweet in fine strands made by blending flour roasted in butter into pulled sugar. It is sometimes garnished with ground pistachio nuts. Although the texture is similar to cotton candy, both method and ingredients are different.

Until recently pişmaniye used to be made at home in most regions of Turkey, but this tradition is now rapidly disappearing. Today the manufacturing process is partially mechanised. There are many different Turkish names used in different provinces, the most common being tel helva, çekme helva, tel tel, tepme helva and keten helva.

Je kunt het tegenwoordig kopen bij de Dekamarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Bij ons niet. Ik denk dat je dan een DEKA moet hebben in een buurt waar veel Turken wonen.